ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چراغ راهنمایی Now Wireless با کمک هوش مصنوعی عبور عابران را امن‌تر می‌کند

یک شرکت بریتانیایی به نام Now Wireless اخیرا از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمندی پرده‌برداری کرده که عبور عابرین پیاده از عرض خیابان‌ها را ایمن‌تر و راحت‌تر از قبل می‌کند. این چراغ‌ها به آخرین تکنولوژی‌های ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۱۵

یک شرکت بریتانیایی به نام Now Wireless اخیرا از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمندی پرده‌برداری کرده که عبور عابرین پیاده از عرض خیابان‌ها را ایمن‌تر و راحت‌تر از قبل می‌کند. این چراغ‌ها به آخرین تکنولوژی‌های موجود مثل دوربین، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مجهز هستند و بسته به چند فاکتور رنگ نمایش داده شده را انتخاب می‌کنند.

چراغ‌های هوشمند Now Wireless بر مبنای داده‌های بدست آمده از دوربین‌ها و سنسورهای مختلف تصمیم‌گیری می‌کنند. این دوربین‌ها و سنسورها توانایی تشخیص عابرین پیاده تا فاصله 15 متری را دارند. وقتی این دوربین‌ها تشخیص بدهند که عابرین پیاده در حال نزدیک شدن هستند، سیگنال مربوطه به سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی ارسال می‌شود. در گام بعدی نوبت به سیستم یادگیری ماشینی می‌رسد که قصد افراد نزدیک‌شونده به تقاطع را حدس بزند.

چنانچه الگوریتم‌های موجود به این نتیجه برسند که تعداد زیادی از افراد حاضر در محوطه می‌خواهند از خیابان عبور کنند، سیستم اصلی با لحاظ کردن مجموعه‌ای از قوانین از پیش تعریف شده، می‌تواند رنگ چراغ را برای آنها سبز کند. این قوانین بسته به نیاز مقامات محلی و یا مسئولان مدیریت ترافیک قابل شخصی‌سازی هستند.

در بیانیه رسمی منتشر شده، Now Wireless به پارامتری مثل تعداد افراد منتظر برای عبور از عرض خیابان اشاره کرده و افزوده اگر سیستم هوشمند آنها را زیاد تشخیص دهد، زمان قرمز بودن چراغ را به حداقل می‌رساند

نکته جالب اینکه نصب سیستم ابداعی Now Wireless نیازی به حفاری و یا انجام دیگر امور مشابه ندارد و به آسانی روی چراغ‌های راهنمایی موجود قابل نصب است. برای این کار کافی است ماژول‌های مربوطه روی چراغ‌های حاضر در محل سوار شوند.

مساله حائز اهمیت دیگر اینکه این سیستم مستقل از هر گونه عامل انسانی است و عملکرد آن نیازی به فشردن دکمه یا تماس دست ندارد. از این رو در دوران کرونایی حاضر، استفاده از آن خطر گسترش ویروس را افزایش نمی‌دهد!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی