ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا احتمالا به‌زودی اپل را به رفتارهای ضدرقابتی متهم می‌کند

کمیسیون اروپا تا چند روز دیگر اتهاماتی را علیه اپل که قوانین اپ استور آن ناقض مقررات رقابت در اتحادیه اروپاست، مطرح می‌کند. این اتهامات ظاهرا با پرونده دو ساله اپل و اسپاتیفای بر سر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

کمیسیون اروپا تا چند روز دیگر اتهاماتی را علیه اپل که قوانین اپ استور آن ناقض مقررات رقابت در اتحادیه اروپاست، مطرح می‌کند. این اتهامات ظاهرا با پرونده دو ساله اپل و اسپاتیفای بر سر رفتارهای انحصارطلبانه ارتباط دارد.

به گزارش منابع آگاه نشریه فایننشال تایمز، «مارگرت وستاگر»، رئیس کمیسیون رقابت اتحادیه اروپا ظرف چند روز آینده اتهاماتی را علیه اپل و قوانین اپ استور مطرح می‌کند که مقررات اتحادیه اروپا را زیرپا می‌گذارد. اسپاتیفای در سال ۲۰۱۹ با شکایت به کمیسیون اروپا مدعی شد که اپل با قوانین اپ استور انتخاب کاربران را محدود می‌کند و جلوی نوآوری را می‌گیرد. این شرکت می‌گوید اپل به‌صورت همزمان در نقش بازیکن و داور ایفای نقش می‌کند و به ضرر سایر توسعه‌دهندگان تصمیم می‌گیرد.

اسپاتیفای تاکید داشت که کارمزد ۳۰ درصدی اپل در خریدهای اپ استور این شرکت را مجبور می‌کند که از مشترکان فعلی سرویس استریم خود ماهانه ۱۲.۹۹ دلار پول بگیرد در حالی که هزینه واقعی اشتراک آن‌ها ماهانه ۹.۹۹ دلار است. اسپاتیفای می‌گوید اپل با این کار به خودش برتری می‌دهد، چون رقابت با اشتراک ماهانه ۹.۹۹ دلاری اپل موزیک برای آن‌ها غیرممکن می‌شود.

پرونده ضدانحصار اسپاتیفای یکی از چندین پرونده مربوط به سیاست‌های اپل در کمیسیون اروپاست. هنوز مشخص نیست که جریمه اتحادیه اروپا برای این شرکت چه خواهد بود، اما احتمال جریمه مالی یا وادار کردن به تغییر مدل تجاری اپ استور در اروپا زیاد است. چون مقامات این اتحادیه می‌گویند کوپرتینویی‌ها قوانین اروپا را زیرپا گذاشته و چنان‌چه بخواهد در این منطقه به فعالیت ادامه دهد، باید تغییراتی را در سیاست‌های خود ایجاد کند.

خبرگزاری رویترز چند هفته پیش گفته بود که اتحادیه اروپا مشغول نهایی‌سازی اتهامات اپل در پرونده مربوط به اسپاتیفای است. با این حال، منابع فایننشال تایمز گفته بودند زمان اعلام اتهامات ممکن است تغییر کند. کوپرتینویی‌ها ادعاهای وارده در زمینه رفتارهای ضدرقابتی را ناوارد دانسته و در زمان شکایت اسپاتیفای گفته بود آن‌ها در پی فریب قانون‌گذاران هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی