ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ردمی K40 گیمینگ ادیشن با چیپ دیمنسیتی ۱۲۰۰ و ۱۲ گیگابایت رم معرفی شد

ردمی بالاخره وارد بازار گوشی‌های هوشمند گیمینگ شد و از اولین موبایل مخصوص بازی خود رونمایی کرد. این دستگاه که ردمی K40 گیمینگ ادیشن یا Gaming Enhanced Edition نام دارد، از مشخصات فنی قدرتمندی بهره ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۵۳

ردمی بالاخره وارد بازار گوشی‌های هوشمند گیمینگ شد و از اولین موبایل مخصوص بازی خود رونمایی کرد. این دستگاه که ردمی K40 گیمینگ ادیشن یا Gaming Enhanced Edition نام دارد، از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می‌برد و با قیمت پایه ۳۱۰ دلار فروخته می‌شود.

اگر به دنبال خرید یک گوشی گیمینگ باشید، گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار دارد و می‌توانید با پرداخت مبلغ بالایی ایسوس راگ فون ۵ یا بلک شارک ۴ را بخرید. اما اگر نمی‌خواهید برای خرید چنین محصولی هزینه زیادی کنید، ردمی K40 گیمینگ ادیشن گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

مشخصات ردمی K40 گیمینگ ادیشن

این دستگاه از پنل پشتی متفاوتی نسبت به سایر مدل‌های سری ردمی K40 بهره می‌برد و به چراغ‌های LED در اطراف دوربین اصلی مجهز شده است. روی فریم هم دکمه‌های مخصوصی قرار گرفته و ضخامتش به ۸.۳ میلی‌متر می‌رسد.

در جلوی این گوشی مخصوص بازی نمایشگر ۶.۶۷ اینچی امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل قرار گرفته که ۱.۰۶۷ میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد. این پنل از +HDR10 و گاموت رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. همانطور که از یک گوشی گیمینگ باید انتظار داشت، ردمی برای این محصولش رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتزی را درنظر گرفته است.

ردمی K40 گیمینگ ادیشن

این دستگاه ردمی از چیپ ۶ نانومتری دیمنسیتی ۱۲۰۰ بهره می‌برد و دارای پردازشگر گرافیکی است که امکان ارتقای آن بطور مستقل وجود دارد. این تراشه با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. این موبایل از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

گوشی‌های گیمینگ در کنار سخت افزار قدرتمند، به قابلیت‌های مخصوصی برای عدم افزایش چشمگیر دما هم نیاز دارند. در همین راستا ردمی از یک سیستم خنک‌کننده با ترکیب گرافین، گرافیت و محفظه بخار استفاده کرده، البته در آن خبری از فن یا لوازم جانبی مجهز به فن نیست.

ردمی K40 گیمینگ ادیشن

در کنار سیستم خنک‌کننده، باتری هم اهمیت بالایی در گوشی‌های مخصوص بازی دارند. ردمی K40 گیمینگ ادیشن به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از فناوری شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند و منجر به شارژ کامل دستگاه در مدت ۴۲ دقیقه می‌شود. بنابراین می‌توانید بدون وقفه چندانی، به بازی کردن ادامه دهید.

روی پنل پشتی این گوشی گیمینگ دوربین اصلی سه‌گانه با چیدمان عمودی قرار دارد که از یک فلاش هم بهره می‌برد. سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 و پشتیبانی از فناوری Quad-Bayer است که توسط دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی ماکرو همراهی می‌شود. دوربین سلفی این دستگاه هم ۱۶ مگاپیکسلی است.

ردمی K40 گیمینگ ادیشن

ردمی برای اولین موبایل مخصوص بازی‌اش اسپیکر استریو درنظر گرفته که شرکت جی‌بی‌ال (JBL) آن را تنظیم و بهینه کرده. علاوه بر این، گوشی گیمینگ ردمی از صدای Hi-Res و دالبی اتموس هم پشتیبانی می‌کند.

ردمی K40 گیمینگ ادیشن

از سایر مشخصات این دستگاه می‌توان به بلوتوث ۵.۲، پورت USB-C، سنسور اثر انگشت روی فریم، عدم وجود جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، پشتیبانی از شبکه 5G، سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 اشاره کرد.

قیمت ردمی K40 گیمینگ ادیشن

به مهم‌ترین بخش یعنی قیمت می‌رسیم. اولین موبایل گیمینگ ردمی در نسخه‌های مختلف با قیمت زیر به فروش می‌رسد:

  • ۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۳۱۰ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۳۴۰ دلار
  • ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۳۷۰ دلار
  • ۱۲ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی: ۳۷۰ دلار
  • ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی: ۴۲۰ دلار

ردمی همچنین از نسخه «بروس لی» این دستگاه هم رونمایی کرده که از پنل پشتی زرد رنگ و ۱۲ گیگابایت رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

ردمی K40 گیمینگ ادیشن

این گوشی هوشمند ۴۳۲ دلار قیمت دارد و همراه با نسخه استاندارد، از ۳ روز دیگر از راه می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی