ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پس از اپل، اسپاتیفای هم از سرویس اشتراک پادکست رونمایی کرد

اسپاتیفای برای اولین بار به تولیدکنندگان پادکست پلتفرم خود اجازه می‌دهد برای دسترسی به برنامه‌ها به کاربران اشتراک بفروشند. این شرکت امروز در آمریکا از طرح جدید اشتراک پولی پادکست‌ها رونمایی کرد که در ابتدا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

اسپاتیفای برای اولین بار به تولیدکنندگان پادکست پلتفرم خود اجازه می‌دهد برای دسترسی به برنامه‌ها به کاربران اشتراک بفروشند. این شرکت امروز در آمریکا از طرح جدید اشتراک پولی پادکست‌ها رونمایی کرد که در ابتدا فقط برای برخی برنامه‌ها که در سرویس «انکر» میزبانی می‌شوند، در دسترس قرار می‌گیرد.

طبق اعلامیه این کمپانی، ۱۲ برنامه از جمله Tiny Leaps ،Big Changes و Mindful in Minutes محتواهای اضافه‌ای را به مشترکان پولی خود ارائه می‌کنند و NPR نیز برنامه‌های خود را در نسخه فاقد تبلیغات به دست کاربران می‌رساند. قرار است امروز فهرست انتظاری ارائه شود تا تولیدکنندگان پادکست بتوانند با ثبت نام از چند ماه دیگر به این قابلیت دسترسی پیدا کنند. نکته جالب این‌که هیچ‌کدام از برنامه‌های خود اسپاتیفای حداقل در ابتدا پولی نخواهند شد.

تولیدکنندگان پادکست تا دو سال لازم نیست هیچ هزینه‌ای برای استفاده از این سرویس به اسپاتیفای بپردازند. با این حال، کارمزد تراکنش‌هایی که روی سیستم پرداخت Stripe انجام می‌شود از آن‌ها دریافت خواهد شد. اسپاتیفای در سال ۲۰۲۳ پنج درصد از درآمد حق اشتراک‌ها را برای خود برمی‌دارد که رقمی بسیار پایین‌تر از کارمزد ۱۵ تا ۳۰ درصدی اپل برای پادکست‌های اشتراکی است.

نکته جالب بعدی این است که اسپاتیفای دکمه بزرگی را در بالای صفحات پادکست‌ها به سرویس حق اشتراک اختصاص نمی‌دهد و نمی‌توانید به‌طور مستقیم از داخل خود اپلیکیشن اشتراک بگیرید. این یعنی اسپاتیفای برای حق اشتراک‌ها در پلتفرم iOS سهمی به اپل پرداخت نخواهد کرد.

اسپاتیفای

مشترکان می‌توانند از داخل اسپاتیفای یا هر اپ شخص ثالث دیگری با کمک فیدهای RSS خصوصی به پادکست‌های پولی گوش کنند. تولیدکنندگان پادکست از نام، آدرس ایمیل یا سایر اطلاعات مشترکان باخبر نمی‌شوند. «مایک میگنانو» از اسپاتیفای می‌گوید: «برای مدل ما ضروری است که به دنبال راه‌هایی برای ارتباط عمیق‌تر تولیدکنندگان و مشترکان باشیم، بنابراین به‌زودی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.»

این شرکت همچنین می‌گوید به دنبال سازوکاری است تا کسب و کار اشتراکی تولیدکنندگان فعلی را به اسپاتیفای بیاورد. با این حال دقیقا مشخص نیست که این سیستم چگونه پیاده‌سازی خواهد شد. اسپاتیفای وعده داده که در ماه‌های آینده دسترسی جهانی به سرویس اشتراکی خود را ممکن کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی