ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل: اپ استور یکی از ویژگی‌های اصلی آیفون برای محافظت از کاربران است

اپل می‌گوید تاکنون ۱۰۰ میلیارد دلار برای حمایت از اپ استور و اکوسیستم iOS هزینه کرده چون این فروشگاه را بخشی اساسی از قابلیت‌های آیفون و آیپد می‌داند. از این سرمایه‌گذاری‌ها برای اطمینان از ایمنی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

اپل می‌گوید تاکنون ۱۰۰ میلیارد دلار برای حمایت از اپ استور و اکوسیستم iOS هزینه کرده چون این فروشگاه را بخشی اساسی از قابلیت‌های آیفون و آیپد می‌داند. از این سرمایه‌گذاری‌ها برای اطمینان از ایمنی کاربران استفاده می‌شود تا بتوانند به اپ‌های این فروشگاه اعتماد کنند.

اپل برای پاسخ به انتقادات مربوط به کارمزد سنگین اپ استور می‌گوید ۸۳ درصد از اپلیکیشن‌ها و ۷۶ درصد از بازی‌های این فروشگاه به‌صورت کاملا رایگان روی این پلتفرم عرضه می‌شوند و هیچ کارمزدی به اپل نمی‌پردازند. قرار است در دادگاه این شرکت با اپیک گیمز، شاهد حضور کارشناسان اقتصادی مخلتفی باشیم که در دفاع یا رد ادعاهای طرفین صحبت خواهند کرد.

«ریچارد اشمالنزی» یکی از کارشناسان اقتصادی اپل است که اعتقاد دارد تراکنش در بازی‌ها با شرایط رقابتی متفاوتی نسبت به تراکنش در سایر اپ‌ها روبروست. این کارشناس می‌گوید مدل تجاری اپ استور موجب برتری این فروشگاه در حوزه بازی‌های دیجیتال نمی‌شود.

کارشناس اقتصادی دیگری به نام «دنیل رابین‌فلد» معتقد است که آیفون و iOS به‌صورت پیش‌فرض با در نظر گرفتن امنیت ساخته شده‌اند، به همین دلیل است که اپل اجازه نمی‌دهد کاربران خارج از اپ استور اپلیکیشن نصب کنند. او می‌گوید این پلتفرم از آغاز، یعنی مدت‌ها قبل از این که آیفون بازار قدرتمندی داشته باشد، به همین صورت بوده است.

سایر متخصصان اپل مدعی‌ هستند برخلاف آن‌چه اپیک می‌گوید، اپ استور و آیفون با سایر تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، کامپیوترها و حتی کنسول‌ها در رقابت است. طبق گفته آن‌ها، اکثر کاربران اپ استور حداقل به یک دستگاه از سایر پلتفرم‌ها دسترسی دارند، در نتیجه همیشه می‌توانند انتخابی خارج از iOS داشته باشند.

نکته جالب‌تر این که اپل مدعی است فقط بخش کوچکی از درآمد فورت‌نایت از iOS می‌آید. این شرکت می‌گوید به کاربران خود آزادی داده تا به‌صورت کراس-پلتفرم با سایر پلتفرم‌ها بازی کنند و حتی به آیتم‌هایی که در سایر دستگاه‌ها خریده‌اند دسترسی داشته باشند.

شماری از مدیران اپل از جمله تیم کوک، فیل شیلر و کریگ فدریگی قرار است در دادگاه این شرکت در مقابل اپیک شهادت بدهند. این پرونده در چند نوبت از ۱۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد توسط دادگاه بررسی می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی