ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رئیس مجلس خواستار مسدود شدن درگاه پرداخت صرافی‌های رمزارز شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی راهکارهای بهبود وضعیت بازار بورس، یکی از این راه‌حل‌ها را مسدود کردن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های غیرمجاز فروش رمزارز دانست. «محمد باقر قالیباف» در این نشست گفت: «باید تنظیم‌گری ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۰

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی راهکارهای بهبود وضعیت بازار بورس، یکی از این راه‌حل‌ها را مسدود کردن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های غیرمجاز فروش رمزارز دانست.

«محمد باقر قالیباف» در این نشست گفت: «باید تنظیم‌گری حرفه ای و سیاست‌گذاری صحیح به سرمایه‌گذاری بلندمدت در این بازار منجر شود و در این زمینه لازم است اقدامات فوری هم مانند بیمه سهام سهامداران خرد و الزام پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی و واقعی کردن نرخ تسعیر ارز بانک ها اجرایی شود.»

او سپس به سه مورد دیگر برای رونق یافتن بازار سرمایه اشاره کرد و آنها را اقدامات موازی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه در کشور دانست: «در کنار این موضوع باید مواردی به طور موازی مانند مالیات بر عایدی سرمایه، حذف قیمت‌گذاری دستوری و مسدود نمودن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های غیرمجاز فروش رمز ارز در مجلس، دولت و دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد.»

در این جلسه «محمدرضا پورابراهیمی» رییس کمیسیون اقتصاد مجلس نیز حضور داشت؛ شخصی که در مصاحبه‌های مطبوعاتی اخیر خود گفته بود مجلس به دنبال قانونمند کردن رمزارزها است. او گفته بود مجلس قصد دارد مجموعه‌ای از تصمیمات کشور را که در نهایت به قانون تبدیل خواهد شد مشخص نماید و در آن تکالیف هر یک از دستگاه‌ها در زمینه رمزارزها مشخص شود. او همچنین گفته بود باید در این زمینه شفاف سازی انجام شود و به استفاده از رمزارزهای داخلی (بومی) به جای موارد خارجی تاکید کرده بود.

پیش از این و در اواخر سال گذشته نیز بانک مرکزی اعلام کرده بود که درگاه‌های ارائه‌دهنده رمزارز باید مسدود شوند چرا که معامله رمزارز بین افراد طبق قانون شورای عالی مبارزه با پولشویی ممنوع است.

باید دید چه بخشی از این اظهار نظرها در نهایت به واقعیت تبدیل خواهد شد. در حال حاضر مجوزی برای صرافی‌های رمزارز وجود ندارد و فعالین این حوزه از رانت احتمالی در بحث مجوزها به شدت اظهار نگرانی کرده‌اند. کاهش ارزش پول ملی در چند سال اخیر و همچنین سقوط شاخص بازار سرمایه در سال گذشته، باعث شد تا بخش بیشتری از ایرانیان به رمزارزهایی توجه کنند که اتفاقا در ماه‌های اخیر رشد قیمت عجیبی را تجربه می‌کردند. تمام این مسائل در کنار هم کلاف سردرگمی را به وجود آورده است که باید دید نتیجه‌اش چه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pmom
    pmom | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

    یه مدت قوه مجریه هولمون میداد به بورس، حالا قوه مقننه رد پول مردمو گرفته ، میخواد هولمون بده به بورس، بابا ولمون کنین بزارین با این چند غازی که برامون مونده، یه خاکی به سرمون بریزیم، خیرتونو نخواستیم، شر نرسون

  • pmom
    pmom | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

    قوه مجریه میگه باید رمز ارز استخراج کنیم، قوه مقننه تصویب میکنه و مجوز میده برا استخراج رمز ارز، حالا عده ای که رمز ارز استخراج کردن، می خوان رمز ارزهاشونو بفروشن، می رن صرافی، قوه مقننه میگه درگاه صرافیها را ببندین تا نتونن پولشونو خارج کنن، عجب مملکتی داریم

    • pmom
      pmom | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

      قوه قضاییه دیونه نشه خوبه

  • Alireza44
    Alireza44 | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    هر جا که مردم میخان سود کنن و وضعیت مالیشون بهتر شه رو میبندن😏

  • molavy
    molavy | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    مالیات بر عایدی سرمایه،
    بانک ها عمرا بزارن

مطالب پیشنهادی