ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی بوک پرو
تکنولوژی

سامسونگ از لپتاپ گلکسی بوک پرو رونمایی کرد؛ سبک وزن با پشتیبانی از 4G

سامسونگ در مراسم امروز خود که بر معرفی لپتاپ‌های جدید متمرکز بود چندین مدل با تمرکز بر کارایی بالا در کنار قابلیت حمل را معرفی کرد. یکی از محصولات جدید گلکسی بوک پرو است که ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۴۰

سامسونگ در مراسم امروز خود که بر معرفی لپتاپ‌های جدید متمرکز بود چندین مدل با تمرکز بر کارایی بالا در کنار قابلیت حمل را معرفی کرد. یکی از محصولات جدید گلکسی بوک پرو است که در دو مدل ۱۳ و ۱۵ اینچی تولید شده و نمایشگر امولد دارد.

به گفته سامسونگ دو مدل گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ نسل جدیدی از کامپیوترهای قابل حمل این کمپانی هستند که در کنار قدرت بالا، DNA گوشی‌های هوشمند سری گلکسی را هم به ارث برده‌اند و در واقع هر دو مدل بخشی از اکوسیستم گلکسی به حساب می‌آیند. به این ترتیب می‌توانند با دیگر محصولات سری گلکسی و نیز دستگا‌ه‌های مبتنی بر اینترنت اشیا تعامل کنند. به منظور دستیابی به این هدف، سامسونگ با مایکروسافت و اینتل همکاری داشته تا کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند بتوانند در تمامی بخش‌های سیستم عامل با یکدیگر همکاری داشته باشند و در عین حال عملکرد آنها فدای قابلیت حمل آسان نشود.

گلکسی بوک پرو

آن طور که سامسونگ می‌گوید، گلکسی بوک پرو و گلکسی بوک پرو ۳۶۰ از نظر قابلیت حمل‌، برترین‌های سری گلکسی بوک هستند. گلکسی بوک پرو با نمایشگر ۱۳.۳ یا ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن fHD همراه شده و تنها ۸۷۰ گرم در مدل کوچکتر و ۱.۰۵ یا ۱.۱۵ کیلوگرم در مدل بزرگتر (بسته به مشخصات) وزن دارد و ضخامت مدل ۱۳ اینچی تنها ۱۱.۲ میلی‌متر و مدل بزرگتر بسته به پیکر بندی ۱۱.۷ یا ۱۳.۳ میلی‌متر است. البته ظرافت این مدل موجب نشده که سامسونگ مقاومت آن را فراموش کند. قاب پشت نمایشگر گلکسی بوک پرو از آلومینیوم سری ۵۰۰۰ با مقاومت رده نظامی ساخته شده است. این لپتاپ همچنین به لطف گواهینامه استاندارد نظامی 810G در برابر سقوط، دمای بالا یا پایین، شوک حرارتی، نفوذ گرد و غبار، لرزش، فشار هوای کم و رطوبت مقاومت می‌کند. نمایشگر گلکسی بوک پرو همچنین از گواهینامه DisplayHDR بهره می‌برد که به معنی پشتیبانی از گستره رنگی عریض و روشنایی ۵۰۰ نیتی است.

گلکسی بوک پرو همچنین از اتصال به شبکه‌های مخابراتی 4G (تنها در مدل ۱۳.۳ اینچی) پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال به شبکه‌های وای‌فای 6E را نیز دارد. اما یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های گلکسی بوک پرو، مجهز شدن به نمایشگر امولد است. این نمایشگر از گواهینامه Eye Care از کمپانی SGS بهره می‌برد تا با کاهش انتشار نور آبی در مقایسه با نمایشگرهای LCD از چشم کاربران محافظت نماید. قابلیت «Intelligent Color Engine» هم به تنظیم دقیق و خودکار فضای رنگ نمایشگر بر اساس نوع استفاده کاربر کمک می‌کند. علاوه بر این از ۱۲۰ درصد فضای رنگی DCI-P3 یا پروفایل رنگ ویژه امولد پشتیبانی می‌شود و البته در صورت تمایل می‌توانید پروفایل‌های رنگ sRGB یا ادوبی RGB را انتخاب کنید. نمایشگر همچنین نرخ پاسخ‌دهی ۰.۲ میلی‌ثانیه‌ای دارد. سامسونگ همچنین اسپیکرهای AKG را برای این مدل در نظر گرفته که از تکنولوژی صدای فراگیر Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کنند.

اما به سراغ پردازنده و سایر اجزای سخت‌افزاری برویم. قلب تپنده گلکسی بوک پرو پردازنده نسل یازدهم Core اینتل (سری i5 ،i3 یا i7) است که با پردازشگر گرافیکی Iris X (پردازشگر اینتل UHD برای مدل‌های Core i3) همراه شده است. علاوه بر این در برخی از مدل‌های گلکسی بوک پرو ۱۵ امکان انتخاب کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX450 را دارید. سامسونگ رم ۸، ۱۶ یا ۳۲ گیگابایتی و از نوع LPDDR4x و حافظه داخلی SSD از نوع NVMe با ظرفیت تا یک ترابایت را برای هر دو مدل در نظر گرفته است. ظرفیت باتری مدل ۱۳ و ۱۵ نیز به ترتیب ۶۳ و ۶۸ وات ساعت است و هر دو با شارژر ۶۵ واتی USB-C همراه شده‌اند. سامسونگ همچنین به شارژدهی باتری ۲۱ ساعته اشاره کرده است. این لپتاپ‌ها از حسگر اثر انگشت روی کلید پاور، یک پورت تاندربولت ۴، یک پورت USB-C، یک پورت USB-A 3.2، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورت میکرو اس‌دی بهره می‌برند. مدل ۱۵ علاوه بر این‌ها به یک پورت HDMI هم مجهز شده است.

گلکسی بوک پرو

گلکسی بوک پرو در بین مدل‌های پلتفرم EVO اینتل به حساب می‌آید. لپتاپ‌های مجهز به چیپ‌های اینتل که در این رده قرار می‌گیرند ترکیب متعادلی از قدرت ،‌کارایی گرافیکی بالا، امکان اتصال دائمی به شبکه و شارژدهی طولانی مدت را ارائه می‌کنند. به گفته سامسونگ لپتا‌پ‌های جدید سری گلکسی بوک باریک‌ترین لپتاپ‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی جهان با طراحی EVO اینتل هستند.

اما همکاری نزدیک سامسونگ با مایکروسافت چه حاصلی داشته؟ به گفته کمپانی کره‌ای اگر یک تبلت گلکسی تب اس ۷ یا گلکسی تب اس ۷ پلاس داشته باشید می‌توانید از نمایشگر تبلت به عنوان نمایشگر دوم لپتاپ گلکسی بوک پرو استفاده کنید. به لطف یکپارچه شدن قابلیت‌های «Link to Windows» و «Microsoft Your Phone» هم کاربران می‌توانند به سادگی تماس برقرار کنند، اعلان‌ها را بخوانند، به عکس‌ها و پیام‌ها دسترسی داشته باشند یا به طور همزمان تا ۵ اپلیکیشن گوشی موبایل را مستقیما روی دسکتاپ لپتاپ اجرا کنند. همچنین می‌توان با گوشی موبایل گلکسی ویدیوهای سوپر اسلوموشن گرفت یا از قابلیت سینگل تیک استفاده کرد و سپس آنها را به نمایشگر بزرگ‌تر گلکسی بوک پرو انتقال داد. سامسونگ وعده داده که این محتویات دقیقا با همان فرمت نمایش داده شده در گوشی، به لپتاپ منتقل می‌شوند.

سامسونگ قابلیت‌هایی را برای اتصال همزمان و سوییچ خودکار هدفون‌های بلوتوث گلکسی بادز بین لپتاپ و موبایل، انتقال ساده فایل‌ها از کامپیوتر قدیمی به گلکسی بوک پرو و قابلیت Quick Share برای به اشتراک گذاری ساده محتوا بین لپتاپ و موبایل‌های گلکسی را در نظر گرفته است. گلکسی بوک پرو همچنین با اپ اسمارت تینگز سامسونگ یکپارچه شده تا امکان کنترل تجهیزات هوشمند اینترنت اشیا از جمله چراغ‌ها، ترموستات‌ها یا لوازم آشپزخانه را داشته باشید.

گلکسی بوک پرو در رنگ‌های آبی، نقره‌ای و صورتی روانه بازار خواهد شد. مدل پایه گلکسی بوک پرو ۱۳ قیمت ۹۹۹ دلاری و مدل پایه ۱۵ اینچی قیمت ۱۰۹۹ دلاری خواهد داشت. سامسونگ لپتاپ‌های جدید خود را از ۲۴ اردیبهشت ماه روانه بازار می‌کند.

گلکسی بوک پرو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی