ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتس‌اپ
تکنولوژی

واتس‌اپ قابلیت انتقال تاریخچه چت از اندروید به آیفون را آزمایش می‌کند

تصویری از آپدیت بتای اندروید ۲.۲۱.۹.۷ از عرضه قابلیتی خبر می‌دهد که احتمالا امکان انتقال تاریخچه چت را فراهم می‌کند. واتس‌اپ چندی قبل آزمایش انتقال چت‌ها از iOS به اندروید را آغاز کرده بود و ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۵

تصویری از آپدیت بتای اندروید ۲.۲۱.۹.۷ از عرضه قابلیتی خبر می‌دهد که احتمالا امکان انتقال تاریخچه چت را فراهم می‌کند. واتس‌اپ چندی قبل آزمایش انتقال چت‌ها از iOS به اندروید را آغاز کرده بود و حالا ظاهرا دست به آزمایش نسخه اندروید زده است.

به گزارش وب‌سایت WABetaInfo، نسخه بتای واتس‌اپ اندروید نشان می‌دهد که این شرکت مشغول آزمایش قابلیت انتقال سابقه چت‌هاست. در حال حاضر ابزارهایی وجود دارند که ارائه این قابلیت را ادعا می‌کنند، ولی واتس‌اپ می‌گوید این ابزارها ناقض شرایط و ضوابط استفاده از این پیام‌رسان هستند. از این رو، حالا خود واتس‌اپ دست به کار شده تا رسما امکان انتقال سابقه چت را فراهم کند.

در حال حاضر مشخص نیست که واتس‌اپ از چه روشی برای انتقال اطلاعات بین دستگاه‌ها استفاده خواهد کرد، ولی احتمال دارد گوگل درایو نقش یک واسط موقتی را ایفا کند تا اطلاعات از دستگاه اول به دستگاه دوم منتقل شود. همان طور که گفتیم قرار است قابلیتی برای انتقال چت‌ها از iOS به اندروید در دسترس قرار بگیرد، بنابراین طبیعی است که انتقال چت‌ها از اندروید به iOS نیز ممکن شود.

اواخر سال ۲۰۲۰ در شایعه‌ای احتمال داده شده بود که واتس‌اپ هم مثل تلگرام قابلیتی برای همگام‌سازی چت‌ها بین پلتفرم‌های مختلف ارائه کند. این شرکت احتمالا این ویژگی را در دو حالت توسعه می‌دهد. حالت اول امکان استفاده از واتس‌اپ در چهار دستگاه مختلف را فراهم می‌کند، البته این عدد ممکن است تغییر کند. حالت دوم اجازه می‌دهد بدون نیاز به اتصال اینترنت در موبایلی که اکانت شما به آن وصل شده است، از نسخه تحت وب استفاده کنید.

کاربران فعلی واتس‌اپ در صورت تغییر پلتفرم و مهاجرت از اندروید به iOS یا بالعکس نمی‌توانند سابقه چت‌های خود را روی دستگاه جدید منتقل کنند، چون بکاپ چت‌ها در اندروید روی گوگل درایو و در iOS روی آیکلود اپل ذخیره می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی