ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

روسیه اپل را به دلیل سوءاستفاده از بازار اپلیکیشن‌ها، ۱۲ میلیون دلار جریمه کرد

روسیه بخاطر نقض قوانین ضد انحصار و سوءاستفاده از موقعیت در بازار اپلیکیشن‌ گوشی‌های هوشمند، اپل را ۱۲ میلیون دلار جریمه کرد. مرداد ماه گذشته، سرویس ضد انحصار دولت فدرال روسیه موسوم به «FAS» اپل ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

روسیه بخاطر نقض قوانین ضد انحصار و سوءاستفاده از موقعیت در بازار اپلیکیشن‌ گوشی‌های هوشمند، اپل را ۱۲ میلیون دلار جریمه کرد.

مرداد ماه گذشته، سرویس ضد انحصار دولت فدرال روسیه موسوم به «FAS» اپل را به خاطر سوءاستفاده از قدرتی که در اپ استور دارد،  مجرم شناخت و از این شرکت خواست تا پاسخگو باشد.

اردیبهشت ماه سال ۹۸ نیز شرکت کسپرسکی به دلیل عدم انتشار اپ «Safe Kids» در اپ‌استور از اپل شکایت کرد. آژانس FAS پس از دریافت این شکایت، کار رسیدگی به پرونده کوپرتینویی‌ها را آغاز کرد تا وضعیت سیاست‌های ضدرقابتی اپل را مورد بررسی قرار دهد. در آن مقطع زمانی، اپل اعلام کرد که این اپلیکیشن به دلیل در معرض خطر قرار دادن «امنیت و حریم خصوصی کاربران» مجوز انتشار در اپ استور را دریافت نکرده است.

اکنون اپل توسط این نهاد مجبور به پرداخت جریمه ۱۲ میلیون دلاری است. براساس گزارش منتشر شده از سوی «رویترز»، سرویس ضد انحصار روسیه در متن مربوط به حکم جریمه صادر شده به این نکته اشاره کرده که اپل از موقعیتش سوءاستفاده می‌کند. اپل با احترام با چنین حکمی مخالفت کرده و قصد دارد برای آن درخواست تجدیدنظر کند.

این جریمه آخرین تلاش روسیه برای کنترل فعالیت شرکت‌های حوزه فناوری مانند اپل است. پیش از این نیز اپل به اتهام اتخاذ سیاست‌های ضد رقابتی در اپ استور از طرف رگولاتورهای آمریکایی و اروپایی زیر تیغ انتقادات گسترده رفته و این نخستین باری نیست که چنین موضوعی برای این شرکت مطرح می‌شود.

اسفندماه سال گذشته گفته شد که مطابق قانون جدید روسیه، کاربران اپل در هنگام راه‌اندازی دستگاه‌های جدید با پیامی برای برنامه‌های پیش فرض مانند مرورگرهای وب، آنتی‌ویروس، سرویس ایمیل و موارد دیگر روبه‌رو می‌شوند. فهرست این اپ‌ها توسط دولت روسیه ارائه شده است.

مطالب پیشنهادی