ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش فصل سوم سال مالی ۲۰۲۱ مایکروسافت از رشد ۴۴ درصدی سود خبر می‌دهد

مایکروسافت امروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۱ را منتشر کرد که از درآمد ۴۱.۷ و سود ۱۵.۵ میلیارد دلاری حکایت دارد. طبق این گزارش مالی، درآمد و سود این کمپانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت امروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۱ را منتشر کرد که از درآمد ۴۱.۷ و سود ۱۵.۵ میلیارد دلاری حکایت دارد.

طبق این گزارش مالی، درآمد و سود این کمپانی نسبت به بازه مشابه سال قبلی به ترتیب رشد ۱۹ و ۴۴ درصدی داشته. ردموندی‌ها یکبار دیگر با افزایش رشد درآمد بخش ایکس باکس و سرویس‌های ابری مواجه شده‌اند، البته بازار کامپیوترها هم رشد داشته و حالا ویندوز ۱۰ روی ۱.۳ میلیارد دستگاه نصب شده است.

محصولات سری سرفیس که در فصل قبلی به یک کسب‌و‌کار ۲ میلیارد دلاری تبدیل شده بودند، حالا به درآمد ۱.۵ میلیارد دلار دست پیدا کرده‌اند. اگرچه درآمد این بخش نسبت به فصل قبلی کاهش داشته، اما اگر با بازه زمانی مشابه سال قبل مقایسه کنیم، با رشد ۱۲ درصدی مواجه می‌شویم که قابل توجه است.

در حالی که سرفیس لپ‌تاپ ۴ در ماه جاری میلادی معرفی شد، ردموندی‌ها در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۱ از سرفیس پرو ۷ پلاس برای کسب‌و‌کارها و مدارس رونمایی کردند. این دستگاه از باتری بزرگتر، پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل، حافظه SSD قابل تعویض و شبکه LTE بهره می‌برد.

مایکروسافت

ردموندی‌ها در بازار کنسول‌های ایکس باکس و بازی هم می‌فروشند که درآمد سخت افزار و بازی‌های ایکس باکس هم افزایش داشته. به لطف ورود نسل جدید کنسول‌ها به بازار، درآمد سخت افزار رشد چشمگیر ۲۳۲ درصدی داشته است.

درآمد محتوای ایکس باکس و سرویس‌هایش هم با رشد ۳۴ درصدی به ۷۳۹ میلیون دلار رسیده که از دلایلش می‌توان به آثار شخص ثالث و اشتراک‌های «ایکس باکس گیم پس» اشاره کرد. درآمد کلی بخش بازی‌ها رشد ۵۰ درصدی یا ۱.۲ میلیارد دلاری داشته است.

درآمد آفیس تجاری و سرویس‌های ابری هم در این بازه زمانی رشد ۱۴ درصدی داشته و البته رشد آفیس ۳۶۵ تجاری برابر ۲۲ درصد بوده است. میزان استفاده ماهانه از مایکروسافت تیمز هم به ۱۴۵ میلیون رسیده است.

مایکروسافت کسب‌و‌کارهایش را در سه دسته اصلی بهره‌وری و فرایندهای تجاری، ابری هوشمند و محاسبات شخصی قرار داده که بخش آخر شامل ویندوز، سرفیس، ایکس باکس و جستجو می‌شود. این بخش در مجموع ۱۳ میلیارد دلار از ۴۱.۷ میلیارد دلار درآمد فصل سوم سال مالی ۲۰۲۱ مایکروسافت را تشکیل داده‌اند که از سهم ۳۱ درصدی آن‌ها خبر می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی