ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۱ تسلا: رشد ۷۴ درصدی درآمد

شرکت تسلا گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در سه‌ماهه اول سال 2021 را منتشر کرد. طبق آمار موجود در فصل نخست امسال این خودروساز کالیفرنیایی فروشی 10.389 میلیارد دلاری را تجربه کرده که از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

شرکت تسلا گزارش مربوط به عملکرد مالی خود در سه‌ماهه اول سال 2021 را منتشر کرد. طبق آمار موجود در فصل نخست امسال این خودروساز کالیفرنیایی فروشی 10.389 میلیارد دلاری را تجربه کرده که از آن 438 میلیون دلار درآمد خالص بوده که از رشد فروش 74 درصدی نسبت به مدت مشابه سال 2020 حاصل شده‌است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند در فصل اول امسال درآمد تسلا 10.29 میلیارد دلار و سود تعدیل شده هر سهم 0.79 دلار باشد. این در حالی است که این شرکت رشدی فراتر از پیش‌بینی‌ها داشته و سود هر سهم به 0.93 دلار رسیده است.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان فروش تسلا نیز 74 درصد رشد داشته؛ این رقم برای درآمد خالص 1,850 درصد و برای درآمد خالص تعدیل شده 304 درصد اعلام شده است.

نکته حائز اهمیت دیگر اینکه در سه ماهه نخست امسال، جریان نقدینگی عملیاتی تسلا به 1.641 میلیارد دلار رسیده؛ گفته می‌شود با تکیه بر این حجم از نقدینگی حالا تسلا خواهد توانست براحتی سرمایه‌های مورد نیاز خود را تامین کند.

از لحاظ تیراژ تولید، تسلا با ساخت 180,338 خودرو در سه ماهه اول امسال، رشدی 76 درصدی را تجربه کرده است. برای مقایسه بد نیست بدانید در مدت مشابه سال قبل، تسلا موفق به تولید تنها 102,672 خودرو شده بود. تحویل مدل‌های تولیدی به مشتریان هم در بازه زمانی مورد بحث به 184,877 دستگاه افزایش یافته که از رشد 109 درصدی حکایت دارد.

تجارت تجهیزات ذخیره‌سازی انرژی و پنل‌های خورشیدی تسلا نیز در این مدت رشد قابل توجهی داشته است، طوری که استفاده از پنل‌های این شرکت با 163 درصد رشد به 92 مگاوات رسیده؛ بهره‌گیری از تجهیزات ذخیره‌سازی انرژی هم با 71 درصد رشد به 445 مگاوات ساعت افزایش یافته است.

آنطور که تسلا اعلام کرده، در سال‌های پیش رو میانگین رشد سالانه این کمپانی به حدود 50 درصد خواهد رسید. همچنین به گفته این شرکت تحویل کشنده سنگین به احتمال زیاد از همین امسال آغاز شده و یک منبع دیگر به منابع درآمد افزوده می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی