ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن NOSEiD، ابزاری مفید برای تشخیص هویت بیومتریک سگ‌های گمشده

شرکت تهیه غذای حیوانات «Iams» با استفاده از فناوری تشخیص هویت بیومتریک و از طریق اسکن بینی سگ‌ها، اپلیکیشنی مفید به نام «NOSEiD» را برای شناسایی سگ‌های گمشده طراحی کرده است. درست همان طور که ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

شرکت تهیه غذای حیوانات «Iams» با استفاده از فناوری تشخیص هویت بیومتریک و از طریق اسکن بینی سگ‌ها، اپلیکیشنی مفید به نام «NOSEiD» را برای شناسایی سگ‌های گمشده طراحی کرده است.

درست همان طور که اثر انگشت انسان منحصر به فرد است و می‌توان از طریق نقش و نگارها و خطوط آن هویت فرد را تشخیص داد، بینی سگ‌ها نیز همین خاصیت را دارد. در واقع با اسکن بینی سگ‌ها می‌توان آنها را شناسایی کرد.

اپلیکیشن «NOSEiD»، ابزاری مفید است که به شناسایی سگ‌های گم شده کمک می‌کند. کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS می‌توانند این اپلیکیشن را نصب کرده و داده‌های مربوط به سگ از جمله تاریخ تولد و نامش را به همراه برخی توضیحات وارد برنامه کنند. این داده‌ها در کنار تصویر اسکن شده از بینی سگ به برنامه وارد می‌شود و اطلاعات کلیه سگ‌ها در فضای ابری آپلود خواهد شد.

در صورتی که سگ مفقود شود، با اسکن بینی می‌توان به اطلاعات هویتی‌اش دست پیدا کرد. به علاوه نوتیفیکشنی از اطلاعات سگ مفقود شده برای کاربران محلی ارسال می‌شود. اگر اپلیکیشن هویت سگ گمشده را تشخیص دهد‌، از طریق ارسال نوتیفیکیشن به صاحبش اطلاع می‌دهد.

در حال حاضر این اپلیکیشن در شهر تنسی به صورت آزمایشی توسط تعدادی از کاربران مورد استفاده قرار گرفته است. به محض اینکه دوربین دستگاه بینی سگ مربوطه را اسکن را می‌کند، اطلاعات هویتی سگ نمایش داده می‌شود. این اطلاعات شامل سن سگ، تاریخ تولد، نام سگ و صاحبش می‌باشد. کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد سگ‌های خود به این اپلیکیشن نیز وارد کنند.

این نخستین بار نیست که از فناوری تشخیص هویت بیومتریک برای شناسایی حیوانات استفاده می‌شود. پیشتر نیز یک استارتاپ هوش مصنوعی چینی به نام Megvii که نرم‌افزارهای تشخیص چهره را برای مقاصد نظارتی دولت چین توسعه می‌داد، حوزه فعالیتش را گسترده‌تر کرد و به هویت‌یابی حیوانات روی آورد. این استارتاپ نیز با تمرکز بر اسکن بینی سگ‌ها، هویت آنها را شناسایی می‌کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

    ساله صد ها هزار کودک گم میشن یا از گرسنگی میمیرن، بعد اینها دغدغه شوم ببین چیه، حقش نیست نسل بشر نابود بشه با اینهمه خودخواهی

مطالب پیشنهادی