ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد اپل در فصل اول ۲۰۲۱ از مرز ۸۹ میلیارد دلار گذشت

درآمد اپل طی سه ماه گذشته با رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقمی بالغ بر ۸۹.۶ میلیارد دلار رسید که ۴۷.۹ میلیارد دلار آن حاصل از فروشی گوشی‌های آیفون است. ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

درآمد اپل طی سه ماه گذشته با رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقمی بالغ بر ۸۹.۶ میلیارد دلار رسید که ۴۷.۹ میلیارد دلار آن حاصل از فروشی گوشی‌های آیفون است.

براساس گزارش اپل، از این درآمد کسب شده  ۹.۱ میلیارد دلار حاصل از فروش سیستم مک، ۱۶.۹ میلیارد دلار به سرویس‌های اپل و ۷.۸ میلیارد دلار به بخش گجت‌های پوشیدنی، لوازم خانگی و لوازم جانبی مربوط می‌شود.

طراحی آیفون ۱۲، نمایشگر بهبود یافته و قابلیت اتصال به شبکه 5G در کنار ویژگی‌های دیگر موبایل جدید اپل یکی از دلایل افزایش فروش سه ماهه گذشته این شرکت در بخش موبایل است. در سه ماهه اول سال میلادی تا تاریخ ۷ فروردین ماه، اپل در بخش موبایل موفق به کسب درآمد ۴۷.۹ میلیارد دلاری شده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل درآمد اپل از فروش آیفون تنها ۲۹ میلیارد دلار گزار ش شده بود.

به نظر می‌رسد نه تنها آیفون ۱۲ بلکه آیفون ۱۱، آیفون XR و آیفون SE نیز در این درآمد بالا نقش داشته‌اند. اگرچه اپل داده‌های آماری مربوط به فروش هر یک از موبایل‌های خود را ارائه نمی‌دهد، اما می‌توان حدس زد که بخش عمده‌ای از این درآمد به آیفون ۱۲ مربوط می‌شود.

داده‌های آماری شرکت مشاور فناوری اطلاعات ۴۵۱ نشان می‌دهد میزان رضایت مشتریان آیفون ۱۲ بیش از ۹۹ درصد بوده است و تنها کمتر از یک درصد ابراز نارضایتی کرده‌اند که اکثر آنها کاربران آیفون ۱۲ مینی بوده‌‌اند که با قفل شدن نمایشگر یا اتصال 5G مشکل داشته‌اند.

اپل در این سه ماه در بخش فروش سیستم‌های مک نیز رکورد جدیدی را ثبت کرد. این بخش موفق به کسب در آمد ۹.۱ میلیارد دلاری در همین سه ماه شد. تیم کوک مدیر عامل اپل در تماس تلفنی اعلام کرد که با کمک چیپست قدرتمند و جدید M1 ، فروش سیستم‌های مک افزایش یافته است.

از سوی دیگر سرویس‌های اپل از جمله اپل موزیک و آی‌کلاود نیز در کنار اپل فیتنس پلاس و اپل تی‌وی پلاس نیز موفق به کسب درآمد ۱۶.۹ میلیارد دلاری در سه ماهه اخیر شدند.

در بخش گجت‌های پوشیدنی، لوازم خانگی و لوازم جانبی نیز درآمد سه ماهه گذشته اپل ۷.۸ میلیارد دلار گزارش شده است. اپل در این بخش نیز رکورد فروش جدیدی را ثبت کرد و توانست رقم بالاتری نسبت به درآمد ۶.۳ میلیارد دلاری فصل قبل رقم بزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی