ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن ID.4 GTX رونمایی شد؛ قدرت بیشتر برای کراس‌اوور برقی ژرمن‌ها

فولکس واگن نسخه‌ GTX از کراس‌اوور برقی ID.4 را رونمایی کرد. در مقایسه با مدل استاندارد، این نسخه 91 اسب بخار قدرت بیشتری داشته و شتاب صفر تا صد آن بیش از دو ثانیه بهتر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

فولکس واگن نسخه‌ GTX از کراس‌اوور برقی ID.4 را رونمایی کرد. در مقایسه با مدل استاندارد، این نسخه 91 اسب بخار قدرت بیشتری داشته و شتاب صفر تا صد آن بیش از دو ثانیه بهتر است؛ همچنین از لحاظ عملکرد سیستم تعلیق، حداکثر سرعت و امکانات هم این نسخه در وضعیت بهتری قرار دارد.

اگر با مدل استاندارد ID.4 آشنا باشید، حتما می‌دانید نیروبخش آن یک موتور برقی 201 اسب بخاری است که روی محور عقب نصب شده؛ اما نسخه GTX از یک موتور اضافی روی محور جلو سود می‌برد و مجموع قدرت پیشرانه آن به 295 اسب بخار افزایش یافته است.

با تکیه بر این پیشرانه قدرتمندتر، ID.4 GTX برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به 6.2 ثانیه زمان نیاز دارد؛ این رقم برای مدل استاندارد ID.4 برابر با 8.5 ثانیه است.

در کنار بهبود شتاب، ID.4 GTX از لحاظ حداکثر سرعت نیز عملکرد بهتری دارد. در حالیکه ID.4 استاندارد نمی‌تواند با سرعتی بیشتر از 99 مایل (160 کیلومتر) در ساعت حرکت کند، حداکثر سرعت نسخه GTX به 112 مایل (180 کیلومتر) ارتقا پیدا کرده است.

نسخه GTX از لحاظ ظرفیت باتری هم برتری دارد. البته این برتری محدود به بازارهایی است که مدل استاندارد ID.4 با باتری 58 کیلووات ساعتی به فروش می‌رسد. به گفته فولکس واگن، ID.4 GTX با باتری 77 کیلووات ساعتی راهی بازار می‌شود. بد نیست بدانید در آمریکای شمالی نسخه استاندارد هم با همین ظرفیت باتری عرضه شده است.

در هر حال ID.4 GTX با تکیه بر باتری 77 کیلووات ساعتی خود و مطابق با چرخه WLTP توانایی پیمایش مسافت 298 مایلی (معادل 480 کیلومتر) را دارد. این رقم برای ID.4 معمولی برابر با 310 مایل (تقریبا 500 کیلومتر) است.

همانند مدل استاندارد، ID.4 GTX از حداکثر نرخ شارژ 125 کیلووات پشتیبانی می‌کند و با 30 دقیقه شارژ انرژی لازم برای پیمایش مسافت 186 مایلی (300 کیلومتر) در باتری ذخیره می‌شود.

سه چراغ LED حاضر در گوشه‌های سپر، جلوپنجره و اسپویلر براق مشکی رنگ، چراغ‌های اصلی ماتریکس IQ.Light LED به صورت استاندارد، رینگ‌‎های 20 اینچی و گرافیک جذاب‌تر چراغ‌های LED عقب از وجوه تمایز ID.4 GTX با مدل استاندارد به شمار می‌روند.

برای خریداران ID.4 GTX امکان سفارش رینگ‌های 21 اینچی فراهم شده است

در داخل کابین هم نورپردازی زیبا با امکان انتخاب 30 رنگ متنوع، دوخت قرمز، فرمان گرم‌شونده، زیرآرنجی‌های قابل تنظیم و آپشن‌هایی مثل هداپ دیسپلی مبتنی بر واقعیت افزوده و همچنین نمایشگر 12 اینچی سیستم اینفوتینمنت از جمله ویژگی‌های اختصاصی نسخه GTX هستند.

فولکس واگن ID.4 GTX با پکیج اسپرت قابل سفارش است. با سفارش این پکیج ارتفاع خودرو 15 میلیمتر کاهش یافته و واکنش‌های فرمان سریع‌‎تر می‎‌شود. در صورت سفارش پکیج اسپرت پلاس هم، کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر به این کراس‌اوور برقی اضافه می‌گردد. اکو، راحت، اسپرت، شخصی و چسبنده حالت‌هایی هستند که برای رانندگی با این خودرو تعریف شده‌اند.

و اما قیمت و زمان عرضه؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها فروش فولکس واگن ID.4 GTX از تابستان پیش رو در سرزمین مادری آغاز خواهد شد. برای این کراس‌اوور اسپرت قیمتی برابر با 50,415 یورو تعیین شده که با احتساب مشوق‌های دولتی، رقم نهایی 7,500 یورو کمتر از آن خواهد بود. ناگفته نماند GTX در مقایسه با نسخه استاندارد مجهز به باتری 77 کیلووات ساعتی، حدود 6000 یورو گران‌تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی