ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مارک زاکربرگ: توسعه عینک‌ واقعیت افزوده از بزرگترین چالش‌های فنی دهه پیش رو خواهد بود

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک با اشاره به گسترش بازار فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، می‌گوید توسعه عینک واقعیت افزوده‌ای که یک ابر کامپیوتر را با خودش به همراه داشته باشد، یکی از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک با اشاره به گسترش بازار فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، می‌گوید توسعه عینک واقعیت افزوده‌ای که یک ابر کامپیوتر را با خودش به همراه داشته باشد، یکی از بزرگترین چالش‌های شرکت‌های فناوری در دهه پیش رو خواهد بود.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک تاکید کرد که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده زمینه‌های کلیدی فیسبوک برای سرمایه‌گذاری در آینده هستند. در حالی که فیسبوک در پیشرفت‌های مربوط به واقعیت مجازی به نقاط عطف خوبی دست پیدا کرده، زاکربرگ عنوان کرد که عینک واقعیت افزوده‌ای که بتواند مورد استقبال قرار بگیرد یکی از سخت‌ترین چالش‌های فنی این دهه محسوب می‌شود.

فیسبوک برای چندین پیاپی سال سعی دارد پتانسیل‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را که زاکربرگ از آن‌ها به عنوان پلتفرم محاسباتی آینده یاد می‌کند، محقق نماید. ماه گذشته اطلاعات بیشتری درباره سرمایه‌گذاری‌های فیسبوک در حوزه‌هایی مانند واسط‌های عصبی برای تعامل با واقعیت افزوده به اشتراک گذاشته شد.

عینک واقعیت افزوده

زاکربرگ اخیرا گفته بود:

«من معتقد هستم که واقعیت افزوده و مجازی بیش از هر ابزار دیگری احساس عمیق‌تری از حضور و ارتباط اجتماعی افراد فراهم می‌کند و آن‌ها در آینده بخش مهمی از نحوه تعامل ما با رایانه‌ها را شامل می‌شوند. بنابراین ما قصد داریم به طور گسترده‌ای در ساخت بهترین تجربه‌های ممکن سرمایه‌گذاری کنیم. عملکرد بهتر از حد انتظار فیسبوک در سه ماهه اخیر به ما اطمینان می‌دهد تا سرمایه گذاری‌های خود روی ابزارهای مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به طور معناداری افزایش دهیم.»

زاکربرگ همچنین در سخنان خود به موفقیت اوکولوس کوئست 2، هدست بی‌سیم واقعیت مجازی فیسبوک که همچنان عملکرد خوب خود را ادامه می‌دهد، اشاره کرد. هرچند به عقیده او، این هدست در مقایسه با سایر محصولات واقعیت افزوده و مجازی کاملا ناچیز است.

او در سخنان پایانی خود عنوان کرد که فیسبوک هنوز برای ایجاد پلتفرم‌های واقعیت افزوده و مجازی خود مسیر طولانی در پیش دارد اما بازخوردی که از محصولات خود خواهند گرفت اطمینان بیشتری به آن‌ها می‌دهد تا بتوانند روی حوزه‌های مناسب تمرکز و سرمایه‌گذاری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • omid
    omid | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

    دوستان یک فکری به حال غلط های نگارشی و معنایی بکنید. روزی چندتا مقاله با این شیوه دارید. اخیر یعنی واپسین (گذشته)؛ زاکربرگ گفته دهه حاضر!

    • تینا پورشاهید
      تینا پورشاهید | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

      سلام خوشحالیم که مطالب را دنبال می‌کنید. هم در تیتر و هم در متن از فعل آینده استفاده شده که کاملا با عبارت will be در متن انگلیسی مطابقت دارد.

      • omid
        omid | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

        سابقه ویرایشی پست رو مشاهده بفرمایید. هم در تیتر و هم در بدنه از کلمه «اخیر» استفاده شده بود که حالا اصلاح شده. این اشتباه به خودی خود حیرت آور نیست و ممکنه حواس‌پرتی یک نویسنده باشه. اما در مجموع کیفیت ترجمه و جمله‌بندی خبرها به شکل قابل ملاحضه‌ای افت کرده و خیال می‌کنم کسی خروجی وبسایت رو بررسی نمی کنه یا شاید متوجه اشتباهات متعدد نمیشه.

        • تینا پورشاهید
          تینا پورشاهید | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

          سلام، از دقت و دلسوزی شما خوشحالیم. من از زاویه دیگری پاسخ تون رو دادم هرچند من نویسنده این مطلب نیستم و نظر شخصی خودم رو مطرح کردم. ... منظورم این بود در این متن همه افعال و همه محتوا در مورد آینده داره صحبت می‌کنه ... در هر حال نظر شما بسیار ارزشمند و محترم است ... شخصا از اینکه با چنین دقت ذره بینی مطالب را دنبال می کنید هم خوشحالم و هم متعجب!! موفق باشید و رضایتمند

          • omid
            omid | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

            تیتر اشتباه و دقت ذره بینی! متعجب! یکجورهایی خوانده می‌شود: رسانه ما رو زیادی جدی گرفتید.

          • تینا پورشاهید
            تینا پورشاهید | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

            در نهایت همیشه حق با مخاطب است و من شخصا خوشحالم که دیجیاتو مخاطبانی دقیق و باهوش مثل شما داره. قطعا با دقت بیشتر و با تمام قوا بیشتر از قبل پیش میریم تا مخاطبان ارزشمندی مثل شما را همیشه در کنار خودمون داشته باشیم دوست عزیز. موفق باشید و با بهترین آرزوها

مطالب پیشنهادی