ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درآمد کوالکام در فصل اول ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۲ درصد افزایش یافته است

گزارش مالی کوالکام از سه ماهه اول ۲۰۲۱ از افزایش ۵۲ درصدی درآمد این شرکت نسبت به مدت سال قبل خبر می‌دهد. کوالکام امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی مشکل کمبود تراشه تا حد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

گزارش مالی کوالکام از سه ماهه اول ۲۰۲۱ از افزایش ۵۲ درصدی درآمد این شرکت نسبت به مدت سال قبل خبر می‌دهد. کوالکام امیدوار است تا پایان سال جاری میلادی مشکل کمبود تراشه تا حد زیادی مرتفع شود.

کوالکام روز گذشته درآمد مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد که درآمد ۷.۹۳ میلیارد دلاری این شرکت را نشان می‌دهد. این خبر در حالی منتشر شده است که علاوه بر شیوع ویروس کرونا، کمبود تراشه جهانی نیز چندین صنعت مختلف را تحت تاثیر خود قرار داده است. به عقیده «استیو مالنکوف» مدیرعامل کوالکام حضور قوی این شرکت در بازار جهانی منجر به افزایش درآمد شده است. وی در این رابطه عنوان می‌کند:

«با استراتژی‌های قدرتمند، سه ماه گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشتیم. با افزایش تقاضای گوشی‌های هوشمند در بازارهای جهانی، توانستیم سه ماهه خوبی را پشت سر بگذاریم.»

کوالکام معمولا پردازنده‌های اسنپدراگون جدید خود را در میانه سال معرفی می‌کند و اکنون انتظار دارد با معرفی پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ که پیشرفت چشمگیری در هوش مصنوعی و فناوری ۵G داشته، در نیمه دوم سال جاری میلادی وضعیت بهتری را تجربه کند. در حالی که کوالکام در سه ماهه بعدی خود انتظار کاهش ناچیزی را دارد، خاطر نشان می‌کند که محدودیت‌های موجود به میزان تقاضا در آینده کمک خواهد کرد، به ویژه زمانی که پرچمداران بیشتری مانند گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ در نیمه دوم سال جاری روانه بازار شوند.

تاثیر کمبود جهانی تراشه روی شرکت‌هایی مانند سامسونگ که بسیاری از گوشی‌های اندروید را تولید می‌کند تاثیرگذار خواهد بود. زمانی که از کوالکام درباره استراتژی شرکت در زمینه مقابله با کمبود به وجود آمده سوال شد، «آکاش پالخی والا» مدیر مالی این شرکت به کاهش سفارشات از شرکت‌ها اشاره کرد که به کوالکام اجازه می‌دهد مسیر عرضه خود را اصلاح کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی