ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

مروری بر 5 پنج مدل از قابل اعتمادترین خودروهای تویوتا در تمام دوران؛ از لندکروزر تا پریوس

ارزش و اعتباری که تویوتا اکنون بین مشتریان دارد، یک شبه به دست نیامده و می‌توان آن را حاصل دهه‌ها تلاش این شرکت در زمینه ساخت خودروهای ایمن، قابل اعتماد و با دوام دانست. با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

ارزش و اعتباری که تویوتا اکنون بین مشتریان دارد، یک شبه به دست نیامده و می‌توان آن را حاصل دهه‌ها تلاش این شرکت در زمینه ساخت خودروهای ایمن، قابل اعتماد و با دوام دانست. با آنکه تویوتا جدود یک قرن است وسایل نقلیه مختلفی تولید می‌کند، ولی فعالیت‌های آن در مقیاس جهانی از دهه 60 میلادی شروع شد.

همانطور که اشاره کردیم، یکی از فاکتورهای کلیدی در محبوبیت تویوتا، عرضه مدل‌های با کیفیت و با دوام است. با این پیش زمینه قصد داریم در مطلب حاضر به مدل‌هایی از تویوتا که از لحاظ دوام بالا و استهلاک کم بیشتر از بقیه به شهرت رسیده‌اند، نگاهی گذرا داشته باشیم. اگر این موضوع برای شما مخاطبین گرامی جذابیت دارد، دعوت می‌کنیم با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی نمایید.

لندکروزر

بی‌گمان لندکروزر، معروف‌ترین مدلی است که با نشان تویوتا تولید می‌شود؛ این شاسی‌بلند جان سخت هر چند در دهه 50 میلادی متولد شده، ولی ریشه در جنگ جهانی دوم دارد. در آن مقطع ارتش ژاپن به تویوتا دستور داد یک خودروی چهار چرخ محرک سبک را برای میادین نبرد توسعه دهد. این خودرو می‌بایست از نظر توانایی‌های حرکتی در سطح جیپ ارتش آمریکا می‌بود.

طراحی و تولید لندکروزر با این فلسفه آغاز شد. اما پس از جنگ لندکروزر برای استفاده‌های غیرنظامی تغییر کاربری داد و توانست به واسطه توانمندی‌های آفرود عالی و دوام مثال‎‌زدنی در نزد شهروندان عادی به محبوبیت برسد.

این خودرو جزو معدود مدل‌هایی است که در مناطق دور افتاده اقصی نقاط جهان برای امور مختلف به کار گرفته شده و پس از سال‌ها و حتی دهه‌ها استفاده، با وجود پوسیدگی بدنه، کماکان موتور آن مثل ساعت کار می‌کند!

طبق آمار در هفتاد سال گذشته، تویوتا بیش از 10 میلیون دستگاه لندکروزر به فروش رسانده است. این خودرو قدیمی‌ترین مدل کمپانی محسوب شده و در بین آفرودبازان جایگاه ویژه‌ای دارد. در بین نمونه‌های دست دوم، سری j80 کماکان محبوب است، ولی از سری J100 به بعد تعادل مناسب‌تری بین کیفیت کابین و قابلیت‌های آفرود ایجاد شد.

کمری

سدان کمری دیگر مدل بسیار پرطرفدار تویوتا است. این خودرو که در دهه 80 میلادی متولد شده، در ایالات متحده علاقه‌مندان پرشماری دارد. محبوبیت این مدل در آمریکا به حدی است که در سال 1997 با پایین کشیدن فورد تاروس عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل سواری را از آن خود کرد.

فارغ از فاکتور ارزش در برابر قیمت، کمری از نظر دوام و استهلاک کم همواره زبانزد بوده و ارزش خود را در بازار دست دوم به خوبی حفظ می‌کند. به همین خاطر است که کمری همواره جزو سدان‌های پرفروش لقب گرفته و مشتریان آن معمولا وفادار هستند.

فرقی نمی‌کند فردی مدل نوی کمری را خریده باشد یا نمونه دست دوم آن را، اگر پای حرف‌هایش بنشینید، از مزایای این خودرو زیاد خواهید شنید!

کرولا

در توصیف اطمینان بالای کرولا همین بس که عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیا را در اختیار دارد. نسل اول این مدل پرطرفدار در سال 1966 رونمایی شد و در عرض کمتر از ده سال توانست به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان تبدیل شود. کرولا نقشی همانند کاتالیزور در افزایش محبوبیت تویوتا ایفا کرد و در زمانی کمتر خودروساز ژاپنی را به شهرت رساند.

کرولا اکنون به نسل دوازدهم خود رسیده و طبق آمار سال 2020 سهم آن از بازار خودروی کره زمین 1.6 درصد است! با آنکه در طول نیم‌قرن گذشته کرولا پوست‌اندازی‌های زیادی را تجربه کرده، اما ویژگی ذاتی آن یعنی دوام و اطمینان بالا همواره حفظ شده است. همچون همیشه، در حال حاضر هم اگر فردی به دنبال اتومبیلی با کیفیت، بی‌دردسر و کم‌هزینه باشد، حتما کرولا جزو گزینه‌های پیشنهادی برتر خواهد بود.

RAV4

تویوتا RAV4 در سال 1994 معرفی شده و جزو ریش‌سفیدان خودروهای کراس‌اوور به شمار می‌رود! ژاپنی‌ها با توسعه این خودرو به دنبال ترکیب توانمندی‌های یک SUV با مانورپذیری و مصرف سوخت کمتر مدل‌های سواری بودند.

نسل اول این کراس‌اوور مشهور در دو نسخه سه و پنج درب تولید می‌شد و تویوتا برای اینکه نظر مثبت مشتریان را جلب کند، آن را به موتور 2 لیتری سری S مجهز کرد. شاید بدانید این موتور به خاطر استهلاک کم و اطمینان فوق‌العاده، زبانزد بود.

پس از حدود سه دهه، RAV4 هم مثل کرولا از لحاظ طراحی دگرگون شده، ولی ویژگی اصلی خود را کماکان حفظ کرده است. البته در طول این مدت برخی مدل‌های تولیدی در سال 2007 و 2008 به دلیل وجود نقص در سیستم روغن‌کاری، اعتبار RAV4 را کمی خدشه‌دار کردند، اما علی‌رغم این موضوع کراس‌اوور کامپکت ژاپنی هنوز اعتماد مشتریان را داشته و ارزش خود را در بازار دست دوم به خوبی حفظ می‌کند.

پریوس

تویوتا با معرفی پریوس در سال 1997 آغازگر مسیری تازه در صنعت خودرو شد و توانست تکنولوژی هیبریدی را فراگیر کند. نسل اول این اتومبیل پاک از محبوبیت مناسبی برخوردار نبود، ولی با پرده‌برداری از نسل دوم در سال 2002 ورق به نوعی برگشت و پریوس آهسته و پیوسته در دل مردم جا باز کرد.

هر چند در ابتدا بسیاری نگران عملکرد باتری و هزینه بالای تعویض آن بودند، اما ثابت شد که این نگرانی‌ها بی‌مورد بوده و پریوس می‌تواند سال‌های سال بدون مشکل خاصی به جابجایی مالکین بپردازد. این خودرو در هر پنج نسلی که وارد بازار شده، قابل اعتماد بودن خود را به خوبی ثابت کرده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی