ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

گزارش مالی هواوی در فصل اول ۲۰۲۱: افزایش سود خالص علی‌رغم کاهش درآمد

گزارش مالی هواوی از درآمد ۲۳.۴۶ میلیارد دلاری در فصل اول ۲۰۲۱ خبر می‌دهد. اگرچه سود خالص شرکت در مقایسه با سال قبل ۳.۸ درصد رشد کرده، اما درآمد هواوی ۱۶.۵ درصد کاهش یافته است. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

گزارش مالی هواوی از درآمد ۲۳.۴۶ میلیارد دلاری در فصل اول ۲۰۲۱ خبر می‌دهد. اگرچه سود خالص شرکت در مقایسه با سال قبل ۳.۸ درصد رشد کرده، اما درآمد هواوی ۱۶.۵ درصد کاهش یافته است.

گزارش مالی سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ هواوی از افت ۱۶.۵ درصدی درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر می دهد. طبق اعلام هواوی درآمد این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۲۳.۴۶ میلیارد دلار بوده است. اگرچه سود خالص شرکت در مقایسه با سال ۲۰۲۰ با رشد ۳.۸ درصدی به ۱۱.۱ درصد رسیده است، اما درآمد هواوی در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته کمتر بوده است. به نظر می‌رسد بخشی از افزایش سود خالص شرکت به استراتژی‌های کاهش هزینه هواوی مربوط می شود.

گزارش مالی هواوی نشان می‌دهد که درآمد شرکت در اروپا، خاورمیانه و آفریقا ۱۲.۲ درصد، در آسیا ۸.۷ درصد و در آمریکا حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است.

هواوی

با این وجود هواوی همچنان به آینده شرکت خود امیدوار است زیرا استراتژی‌های تجاری خود را برای مقابله با تحریم‌های ایالات متحده تغییر داده که برایش نتایج مثبتی به همراه داشته است. با وجود تحریم‌های اعمال شده، هواوی در چند سال گذشته مجبور بوده توجه خود را روی عرصه‌های دیگری معطوف کند. یکی از مهمترین حوزه‌های مورد توجه این شرکت توسعه فناوری ۵G است که با وجود تحریم‌های ایالات متحده، همچنان از رهبران اصلی آن محسوب می‌شود.

تحریم‌های اعمال شده ضربه بزرگ خود را به تجارت گوشی‌های موبایل هواوی وارد کرده است که همین امر منجر به فروش برند تجاری آنر توسط آن‌ها شد. همچنین به دنبال این ممنوعیت، این شرکت نتوانست به همکاری خود با تامین‌کنندگان قطعات آمریکایی ادامه بدهد.

ماه گذشته، هواوی از افزایش ۳.۲ درصدی سود خود به دلیل عملکرد قوی در کشور چین خبر داد. «اریک ژو» از مدیران ارشد این شرکت، اخیرا عنوان کرد که بسیاری از شرکت‌های چینی نیز نگران وضعیت فعالیت خود هستند. وی اظهار امیدواری کرد که تامین‌کنندگان هواوی بتوانند بدون هیچ وابستگی نسبت به ایالات متحده چیپست‌های خود را تولید کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی