ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با سیاست دورکاری، بیش از یک میلیارد دلار در هزینه‌ها صرفه جویی کرده است

پس از همه گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌ها و از جمله گوگل تغییری فاحش در اداره مجموعه‌های کاری در پیش گرفتند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰،‌ هزینه‌های مربوط به خدمات رفاهی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

پس از همه گیری کرونا، بسیاری از شرکت‌ها و از جمله گوگل تغییری فاحش در اداره مجموعه‌های کاری در پیش گرفتند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰،‌ هزینه‌های مربوط به خدمات رفاهی گوگل در شرایط قرنطینه رقمی در حدود ۳۷۱ میلیون دلار کاهش پیدا کرده است و در کل این شرکت طی یکسال اخیر رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش داده است.

گوگل از اوایل شیوع ویروس کرونا (اواخر سال ۱۳۹۸) به کارمندان خود در سراسر جهان توصیه کرد که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کارهای خود را از خانه و به صورت دورکار انجام دهند. در حالی که کار در خانه نکات منفی خود را دارد اما این تغییر در تجارت شرکت آلفابت تاثیر مثبتی نیز داشته است. از آنجایی که کارمندان کار‌های خود را از خانه انجام می‌دهند، شرکت آلفابت در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش داده است.

گزارشی که اخیرا توسط این شرکت ثبت شده، نشان می‌دهد که به دلیل کاهش هزینه‌های کارمندان در نتیجه همه‌گیری در سه ماهه اول سال ۲۶۸ میلیون دلار در هزینه‌های شرکت مربوط به سفر و خدمات رفاهی صرفه‌جویی شده است. آلفابت همچنین در گزارش سالانه خود به این موضوع اشاره کرد که هزینه‌های سفر و پذیرایی در سال گذشته ۳۷۱ میلیون دلار کاهش یافته است.

گوگل

همچنین به گفته این شرکت هزینه‌های تبلیغاتی شرکت نیز به دلیل کاهش مخارج و برگزاری آنلاین رویدادهای مربوط به معرفی محصولات جدید ۱.۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. این موضوع علاوه بر اینکه هزینه‌های زیادی را جبران کرد، باعث استخدام هزاران کارگر جدید شد.

با توجه به اینکه گوگل برای کارمندان خود امتیازات زیادی مانند شرکت در جلسات ماساژ و غذاهای مخصوص و مجلل در نظر می‌گیرد، کاهش هزینه‌های به وجود آمده دور از انتظار نیست. گوگل به کارمندان خود اجازه می‌دهد تا اوایل پاییز سال جاری کارهای خود را از خانه انجام دهند و پس از آن طبق سنت همیشگی می‌توانند به محل کار خود بازگردند.

با گسترش برنامه‌های واکسیناسیون، بسیاری از شرکت‌های فناوری از جمله گوگل برای بازگشت کارمندان به دفتر خود یک مدل ترکیبی را در پیش خواهند گرفت. در این مدل کارمندان شرکت‌های حداقل سه روز در هفته به صورت حضوری و روزهای دیگر را از خانه کار خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی