ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جریمه سنگین تسلا در آلمان به خاطر روش‌های بازیافت باتری

آژانس حفاظت از محیط زیست آلمان که به اختصار با عنوان UBA شناخته می‌شود، از قصد خود برای جریمه 12 میلیون یورویی (معادل 14.5 میلیون دلار) کمپانی تسلا خبر داده‌است. علت این امر، عدم همخوانی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

آژانس حفاظت از محیط زیست آلمان که به اختصار با عنوان UBA شناخته می‌شود، از قصد خود برای جریمه 12 میلیون یورویی (معادل 14.5 میلیون دلار) کمپانی تسلا خبر داده‌است. علت این امر، عدم همخوانی روش‌ها و اقداماتی که تسلا در راستای بازیافت باتری‌ها انجام می‌دهد، با قوانین داخلی آلمان اعلام شده است.

در حال حاضر تسلا نسبت به تصمیم آژانس حفاظت از محیط زیست آلمان اعتراض کرده و هنوز مشخص نیست رقم نهایی جریمه چه مقدار خواهد بود. به غیر از این مساله، خودروساز کالیفرنیایی با مشکلات دیگری روبرو شده و احتمال می‌رود دولت آلمان جرایم بیشتری برای آن در نظر بگیرد.

مناسب نبودن لوله‌های استفاده شده در گیگافکتوری برلین یکی از این مشکلات به شمار می‌رود. در بازرسی‌های متداولی که از این کارخانه انجام می‌شود، مقامات وزارت محیط زیست براندنبورگ به این نتیجه رسیده‌اند لوله‌های موجود برای انتقال فاضلاب صنعتی مناسب نیستند و ممکن است برای آب مصرفی شهروندان آن منطقه خطراتی را ایجاد کنند.

بر اساس گزارش‌ها، گیگافکتوری آلمان احتمالا تا تابستان پیش رو تکمیل نخواهد شد. تسلا هم در ماه فوریه پذیرفته بود که روند احداث این کارخانه طبق برنامه زمانی پیش نمی‌رود.

اختلافات ژرمن‌ها با تسلا در حالی است که ایلان ماسک چندی پیش به انتقاد از بوروکراسی دولت آلمان پرداخته و گفته بود مقامات این کشور درک درستی نسبت به شرایط کنونی دنیا و نقش تسلا در مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی ندارند.

ناگفته نماند اوایل این ماه، آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) هم با ارسال اخطاریه‌ای، در رابطه با عدم آماده‌سازی گزارشی که نشان بدهد پوشش به کار برده شده برای رنگ‌آمیزی بدنه با استانداردهای آلایندگی مطابقت دارد، به تسلا هشدار داده است.

خودروساز کالیفرنیایی نیز در پاسخ گفته تمام اطلاعات مورد نیاز EPA را در اختیار این آژانس قرار داده‌است. تسلا افزوده بعید است هشدار EPA تاثیری منفی بر تجارت و وضعیت مالی این شرکت داشته باشد. در هر صورت باید منتظر ماند و دید که آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا نهایتا چه تصمیمی خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

    دروغه،شرکت های آمریکایی خیلی نایس هستند، اصلا از این کار ها نمیکنند

مطالب پیشنهادی