ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مستند دیجیاتو: آیا سفر در زمان امکان‌پذیر است؟

سفر در زمان

تابحال به این فکر کردید که اگر امکان سفر در زمان را داشتید به گذشته می‌رفتید یا آینده؟ ما از تاریخ مطمئنیم و میدانیم که قرار نیست با اتفاقی غیرمنتظره روبه‌رو شویم. میدانیم که اگر به گذشته سفر کنیم حوادثی را تماشا می‌کنیم که درموردشان خوانده‌ایم. اما هیچ ضمانتی برای آینده وجود ندارد. اینکه ممکن است با چه چیزی مواجه شویم سوالی است که هیچکس نمی‌تواند با قطعیت به آن پاسخ بدهد. اما قبل از فکر کردن به این احتمالات، بیایید یک سوال مهم‌تر را جواب بدهیم. برای سفر کردن در زمان به چه چیزی نیاز داریم؟

تماشا از آپارات:

تماشا از یوتیوب:

درواقع اگر یک ماشین زمان در اختیارمان قرار گیرد با انتخاب سختی مواجه می‌شویم. سفر در زمان همیشه یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای انسان بوده. ویدیوهای زیادی در سرتاسر اینترنت وجود دارد که با زیر ذره‌بین گذاشتن تصاویر یا ویدیوهای قدیمی تلاش می‌کنند مدارکی مبنی بر اشخاصی که توانسته‌اند این کار را انجام دهند پیدا کنند. برخی از نشانه‌هایی که در این ویدیوها یا تصاویر می‌بینیم واقعا شک برانگیزند. طوری که باعث می‌شوند باور کنیم شاید سفر در زمان امکان‌پذیر است و برخی قبلا این کار را انجام داده‌اند.

اما قبل از اینکه بخواهیم دنبال سرنخ بگردیم بهتر است بدانید سفر به گذشته با سفر به آینده فوق‌العاده متفاوت است. با توجه به تمام تناقضاتی که مطرح شده بعید به نظر می‌رسد که روزی بتوانیم به گذشته سفر کنیم. اما سفر به آینده از دیدگاه علمی امکان‌پذیر است. برای اینکار ما نیاز داریم به سرعت نور در خلاء برسیم. اما رسیدن به این سرعت شدنی است؟ همراهمان باشید تا به شما پاسخ دهیم.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
دیجیاتو را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو سریع‌ترین روش دسترسی به اخبار فناوری، علم و خودرو است. اگر می‌خواهید به‌روز باشید، شبکه‌های اجتماعی دیجیاتو را دنبال کنید.