ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام تا سال ۲۰۲۲ از رمزگذاری سرتاسری پشتیبانی نخواهد کرد

فیسبوک با پلتفرم‌هایی که در اختیار دارد، در بازار پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی حکمرانی می‌کند، بنابراین امنیت آن‌ها برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. یکی از راه‌های بهبود امنیت این اپ‌ها، استفاده از فناوری رمزگذاری ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

فیسبوک با پلتفرم‌هایی که در اختیار دارد، در بازار پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی حکمرانی می‌کند، بنابراین امنیت آن‌ها برای بسیاری از کاربران اهمیت دارد. یکی از راه‌های بهبود امنیت این اپ‌ها، استفاده از فناوری رمزگذاری سرتاسری (E2EE) است که طبق جدیدترین اطلاعات، چت‌های فیسبوک مسنجر و اینستاگرام بطور پیش فرض تا سال ۲۰۲۲ به چنین ویژگی مجهز نمی‌شوند.

فیسبوک در سال ۲۰۱۶ چنین قابلیتی را برای مسنجر منتشر کرد، با این حال تنها در چت‌های مخفیانه یا «Secret Conversation» به آن دسترسی دارید. در مقابل، اینستاگرام هنوز به چنین ویژگی مجهز نشده و فیسبوک افزودن E2EE به این پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو را در برنامه‌اش دارد.

اینستاگرام

فیسبوک در جدیدترین اطلاعات، به آینده حریم خصوصی در پلتفرم‌هایش اشاره کرده، البته در آن بطور دقیق نقشه‌های این کمپانی به چشم نمی‌خورند:

«اگرچه انتظار پیشرفت بیشتری را برای رمزگذاری سرتاسری پیش فرض در فیسبوک مسنجر و دایرکت اینستاگرام در سال جاری میلادی داریم، اما با یک پروژه بلندمدت روبه‌رو هستیم و تا سال ۲۰۲۲ که زودترین زمان ممکن به نظر می‌رسد، نمی‌توانیم گفتگوها را بطور کامل رمزگذاری سرتاسری کنیم. قابلیت‌های امنیتی که تا به امروز معرفی کرده‌ایم، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با رمزگذاری سرتاسری کار می‌کنند و می‌خواهیم به توسعه قابلیت‌های امنیتی قدرتمند برای سرویس‌های خود ادامه دهیم.»

چنین رویکردی از سوی فیسبوک تا حدودی ناامیدکننده است، چرا که در حال حاضر اکثر اپ‌ها از چنین ویژگی بهره می‌برند و البته کاربران بیش از پیش به آن اهمیت می‌دهند. در همین راستا پیام‌رسان‌هایی مانند سیگنال بخاطر وجود رمزگذاری سرتاسری مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند.

اینستاگرام روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شود و شمار کاربرانش افزایش پیدا می‌کند. در حالی که فیسبوک هر چند وقت یکبار با انتشار بروزرسانی، قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند، امنیتش هم به همان اندازه مهم است. بنابراین اگر دایرکت این شبکه اجتماعی سال ۲۰۲۲ به رمزگذاری سرتاسری مجهز شود، یک دستاورد مهم برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی