ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش مالی فصل اول ۲۰۲۱ توییتر: از افزایش تعداد کاربران تا رشد درآمدها

توییتر به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده و اطلاعات جالبی را درباره رشد این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته است. این شرکت در فصل گذشته به‌طور متوسط روزانه ۱۹۹ میلیون کاربر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

توییتر به‌تازگی گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده و اطلاعات جالبی را درباره رشد این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته است. این شرکت در فصل گذشته به‌طور متوسط روزانه ۱۹۹ میلیون کاربر فعال داشته که نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل، حدود ۲۰ درصد بیشتر شده است.

طبق گزارش رسمی توییتر، این شبکه اجتماعی پارسال در سطح جهانی بیشتر از آمریکا رشد داشته است. تعداد کاربران فعال روزانه توییتر در سطح بین‌المللی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ حدود ۱۳۳ میلیون بود، ولی این آمار در فصل اخیر به ۱۶۲ میلیون رسیده که از افزایشی ۲۲ درصدی خبر می‌دهد.

عملکرد این شبکه اجتماعی با توجه به تداوم همه‌گیری ویروس کرونا و چرخه پرهیاهوی انتخابات آمریکا چندان غافلگیرکننده نیست. ظاهرا توییتر هر زمان که رویدادی جنجالی در جریان باشد، با استقبال مردم مواجه می‌شود و سال ۲۰۲۰ مجموعه عجیبی از این رویدادها را به همراه داشت. افزایش تعداد کاربران این پلتفرم به‌طور مستقیم بر افزایش درآمد توییتر اثر گذاشته است.

این شرکت در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ حدود ۱.۰۴ میلیارد دلار درآمد داشته که ۲۸ درصد بیشتر از بازه مشابه پارسال است. درآمد خالص توییتر در فصل اخیر ۶۸ میلیون دلار بوده، در حالی که آن‌ها در سه‌ماهه اول ۲۰۲۰ تقریبا ۸ میلیون دلار ضرر دادند. بنابراین شرایط برای این شبکه اجتماعی بسیار خوب بوده است.

البته توییتر هشدار داده که رشد پرشتاب تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در سال ۲۰۲۰ احتمالا به معنای این خواهد بود که در سال ۲۰۲۱ چنین رشد پرشتابی را نخواهیم دید. این شرکت در نامه‌ای به سهام‌داران خود می‌گوید رشد چشمگیر کاربران احتمالا باعث می‌شود نرخ رشد در دنباله سال ۲۰۲۱ در محدوده ۱۰ تا ۲۰ درصد باشد. توییتر پیش‌بینی کرده که پایین‌ترین نرخ رشد آن‌ها در سال جاری در سه‌ماهه بعدی رقم بخورد.

در مجموع به نظر می‌رسد که تصمیم جنجالی توییتر برای مسدودسازی حساب دونالد ترامپ به ضرر این شرکت تمام نشد و حتی درآمد آن‌ها را بیشتر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی