ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

افزایش تعداد خودروهای با کیفیت در پی تحریم قطعات استانداردسنجی

در جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی، خودروها به چند دسته قیمتی و کلاس‌بندی تقسیم شده‌اند. این گزارش بر اساس خودروهای تولید شده در اسفند ماه 99 تهیه شده . نکته جالب در خصوص این گزارش، افزایش ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

در جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی، خودروها به چند دسته قیمتی و کلاس‌بندی تقسیم شده‌اند. این گزارش بر اساس خودروهای تولید شده در اسفند ماه 99 تهیه شده . نکته جالب در خصوص این گزارش، افزایش تعداد خودروهای چهار ستاره است که با گزارشات میدانی در تضاد به نظر می‌رسد. موضوع وقتی جالبتر می‌شود که بدانیم ‏به گفته رئیس انجمن قطعه‌سازان:‌ دیگر امکان تست و استانداردسنجی ‎کیفیت خودرو مثل سابق وجود ندارد. چرا که به دلیل تحریم، سازمان‌های مربوطه با کمبود قطعات استانداردسنجی مواجه‌ شده‌اند. با این حساب احتمالا می‌توان رشد تعداد خودروهای چهار ستاره طی چند ماه اخیر را به تغییر معیارهای کیفیت سنجی و کمبود قطعات استاندارد مرتبط دانست!

کیفیت خودرو

تا چندماه پیش تنها خودرو چهارستاره مونتاژی کشور٬‌ پژو ۲۰۰۸ و در مقطعی نیز سوزوکی ویتارا بود که هر دو با درصد داخلی سازی بسیار پایین و به صورت CKD در کشورمان تولید می‌شدند اما حالا نام خودروهایی نظیر کوییک یا دنا توربو و پژو ۲۰۷ نیز به فهرست خودروهای چهارستاره وارد شده‌است و دنا توربو اتوماتیک در تحولی جالب توجه موفق به درو کردن هر پنج ستاره کیفی شده‌است. این درحالیست که خودروهای تازه واردی نظیر SWM نیز با چهار ستاره در گزارش ISQI حضور دارند.

در گزارش جدید ISQI، وانت‌ها به دو سطح قیمتی تقسیم شده اند. در سطح قیمتی اول، فقط پیکاپ فوتون جدید ایران خودرو دیزل دیده می‌شود که سه ستاره کیفی دریافت کرده است. در سطح قیمتی دوم از وانت‌ها، پیکاپ ریچ، سایپا 151، کارا 2000 تک کابین و کارا 2000 دو کابین را می‌توان دید که تمام آنها سه ستاره هستند. اما در همین سطح قیمتی، وانت آریسان دو ستاره و وانت نیسان تک و دوگانه سوز، فقط یک ستاره گرفته است.

کیفیت خودرو

در سطح قیمتی نخست از خودروهای سواری، فقط چری تیگو 7 مدیران خودرو را می‌توان مشاهده کرد که به امتیاز سه ستاره کیفی دست یافته است. در سطح قیمتی دوم، هایما S7 از ایران خودرو و SWM G01F از سیف خودرو حضور دارند که هر کدام، چهار ستاره به دست آورده اند.

در همین گروه قیمتی، جک S5، جک S3، چری تیگو 5 و چری آریزو 5 هم به چشم می‌خورند که همگی سه ستاره گرفته اند. ام وی ام X33 تنها خودرو دو ستاره این گروه است.

کیفیت خودرو

سطح قیمتی سوم از خودروهای سواری را دنا پلاس توربو اتوماتیک، دنا پلاس توربو، پژو 207 و دنا پلاس تشکیل می‌دهند. نکته جالب در این گروه، دنا پلاس توربو اتوماتیک است که به امتیاز پنج ستاره نائل شده و به عنوان یک خودرو ملی، رکورد شکنی کرده است!

باقی خودروهای نامبرده به امتیاز چهار ستاره رسیده اند. در همین گروه قیمتی، پژو 206 صندوقدار، پژو 206 هاچ بک، دنا، رانا، پژو پارس، سمند، سورن و پژو 405 نیز دیده می‌شوند که تمامشان، سه ستاره هستند.

آخرین گروه قیمتی از خودروهای سواری مربوط به خانواده تیبا، کوییک و ساینا است. کوییک سایپا در این بخش، تنها خودرو چهار ستاره به شمار می‌رود. تیبا 2 پلاس، کوییک آر، ساینا و تیبا 2 هم هر یک، سه ستاره را به خودشان اختصاص داده‌اند.

کیفیت خودرو

در گروه خودروهای سنگین و در رده مینی بوس‌ها، مینی بوس ایسوزو تولید بهمن دیزل، پنج ستاره گرفته و پشت سر آن، ون وانا، مینی بوس آرین ایران خودرو دیزل و ون شیلر بهمن ایستاده اند که همگی سه ستاره هستند.

در گروه کامیونت‌ها، دو مدل کامیونت ایسوزو بهمن دیزل پنج ستاره شده اند. پس از آنها، کامیونت شیلر بهمن و کامیونت الوند سایپا دیزل را می‌توان به عنوان محصولات چهار ستاره برشمرد. در رده کامیون‌ها، کامیون ایسوزو بهمن چهار ستاره دریافت کرده و کامیون بنز WH ایران خودرو دیزل، تنها سه ستاره گرفته است. در گروه کشنده‌ها، کشنده نیو فوتون ایران خودرو دیزل و کشنده فاو سیبا موتور حضور دارند که هر دو محصولاتی چهار ستاره هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Sae77
    Sae77 | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    چون امکان تست نیست ستاره ها رو تقدیم میکنن!!!!!! خب اعلام نکنید این که اطلاعات غلط دادن هست.

  • Xperia_Sola
    Xperia_Sola | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    کمر شرکت های خودروسازی جهان شکست
    می گن شرکت تویوتا فقط برای ساکنین کرات دیگه خودرو می سازه چون توان رقابت با قدر قدراتای ایران رو نداره که اروپاییا و آمریکاییا دارن براش سر و دست می شکونن

مطالب پیشنهادی