ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادامه هیاهوی کلاب هاوس؛ دیوان عدالت اداری موقتا جریمه‌ها را متوقف کرد

دیوان عدالت اداری دستور به توقف موقت مصوبه دولت در مورد جریمه اپراتورها به خاطر اختلال در کلاب هاوس را صادر کرد. چندی پیش و با وجود اختلالاتی که در کلاب هاوس از طریق برخی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۱۷

دیوان عدالت اداری دستور به توقف موقت مصوبه دولت در مورد جریمه اپراتورها به خاطر اختلال در کلاب هاوس را صادر کرد.

چندی پیش و با وجود اختلالاتی که در کلاب هاوس از طریق برخی اپراتورهای موبایل انجام شد، وزارت ارتباطات با غیر قانونی خواندن این کار سعی کرد تا جریمه‌ای برای اپراتورها در نظر بگیرد و با استناد به آن، اپراتورها را مجبور به رفع این اختلال کند. با اینکه مصوبه جریمه روزانه ۵۰ میلیارد تومانی از شنبه توسط هیات دولت ابلاغ شد، حال خبرگزاری برنا گزارش کرده است که دیوان عدالت اداری به طور موقت اجرای این مصوبه را متوقف کرده. با توجه به این حکم، اختلال غیر قانونی در کلاب هاوس ادامه دار خواهد بود و جریمه اپراتورهای متخلف هم متوقف خواهد شد

در حال حاضر به نظر می‌رسد دولت فعلا اجازه ندارد در خصوص اختلال کلاب‌ هاوس اپراتورها را جریمه کند یا میزان اعتبار پروانه آنها را کاهش دهد.  چندی پیش رگولاتوری نیز گزارشی منتشر کرد که براساس آن مشخص شده بود همراه اول، ایرانسل و مخابرات با تغییر در DNS و IPها و اختلال منطقه‌ای باعث جلوگیری دسترسی کاربرانشان به کلاب هاوس شده‌اند.

«محمد آذری جهرمی» در مصاحبه‌های خود بارها تاکید کرده که این اقدام غیر قانونی است و دستوری برای آن از هیچ مرجع قانونی صادر نشده است. او شب گذشته در یکی از اتاق‌های کلاب هاوس گفته بود از ابزارهای قانونی برای فشار به اپراتورها قطعا استفاده خواهد کرد: «اینکه درباره کلاب هاوس یک دستگاهی بر اساس نظر کارشناسی خودش اقدامی کرده را نمی‌دانم. دادستانی هم اعلامی در این باره نداشته است. اگر کسی اعتقاد دارد که کلاب هاوس باید فیلتر شود، باید در چارچوب قانونی عمل کند و هزینه‌اش را هم بپردازد.»

کلاب هاوس در حال حاضر روی شبکه ارتباطی دو اپراتور ایرانسل و همراه اول و مخابرات با اختلال همراه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • noisymind
    noisymind | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

    دیوان عدالت اداری؟! کلمه عدالت شرمنده شده که اینجا به کار گرفته شده!! یا شاید هم تعریف عدالت جدیدا عوض شده ما بیخبریم! یکی میاد به اپراتورها میگه کارتون غیر قانونی هست و جریمشون میکنه، بعد این دیوان عدالت! میاد ملغی میکنه!!

مطالب پیشنهادی