ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان فضایی چین برای تکمیل ایستگاه فضایی خود ۱۰ ماموریت دیگر انجام می‌دهد

ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین در صبح پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت، همراه با راکت لانگ مارچ 5B Y2 با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. «تیان هه» (به معنی هارمونی آسمانی) با ارتفاع ۱۷ متر، بزرگترین ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

ماژول اصلی ایستگاه فضایی چین در صبح پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت، همراه با راکت لانگ مارچ 5B Y2 با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. «تیان هه» (به معنی هارمونی آسمانی) با ارتفاع ۱۷ متر، بزرگترین فضاپیمایی است که سازمان فضایی چین تاکنون ساخته است.

چین قصد دارد تا با انجام ۱۰ ماموریت تکمیلی تا آخر سال ۲۰۲۲، ایستگاه فضایی خود را کامل کند. سازمان فضایی این کشور اعلام کرد که چهار ماموریت سرنشین‌دار، چهار پرتاب باری و دو ماژول دیگر به تیان هه خواهد فرستاد که در این ماموریت‌ها از سه مدل دیگر راکت‌های لانگ مارچ استفاده می‌شود.

بعد از اتصال دو ماژول دیگر به نام‌های «ونتیان» و «منگتیان»، این ایستگاه فضایی در نهایت می‌تواند همزمان شش سرنشین داشته باشد.

ایستگاه فضایی چین

چین اعلام کرد که در این ماه کپسول باری «تیانزو ۲» و در ماه آینده ماموریت سرنشین‌دار «شنزو ۱۲» را با سه فضانورد به این ایستگاه خواهد فرستاد که تا سه ماه در آن اقامت خواهند داشت. همچنین در ادامه سال قصد دارد در ماموریت «شنزو ۱۳» سه فضانورد دیگر برای انجام آزمایشات و یک کپسول باری دیگر با تیانزو ۳ برای تکمیل تیان هه بفرستند.

اگر همه چیز خوب پیش برود، این ایستگاه فضایی تی شکل تا آخر سال ۲۰۲۲ با شش ماموریت دیگر تکمیل می‌شود. در این ماموریت‌ها، دو ماموریت برای اتصال ونتیان و منگتیان، دو ماموریت باری و دو ماموریت سرنشین‌دار برای تکمیل انجام خواهد شد.

این ایستگاه فضایی قرار است تا در مداری با حداقل ارتفاع ۳۴۰ کیلومتر و حداکثر ۴۵۰ کیلومتر از سطح زمین قرار بگیرد. عمر مفید آن، با توجه به شرایط سخت خارج از جو، ۱۰ سال تخمین زده می‌شود اما با نگهداری مناسب و تعمیرات به موقع می‌تواند تا ۱۵ سال نیز در مدار باقی بماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی