ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سلطه سامسونگ و اپل بر بازار جهانی تبلت در سه ماهه اول ۲۰۲۱

سامسونگ به لطف فروش بالای تبلت‌های ارزان قیمت تا بالارده سری گلکسی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ توانست با عرضه ۸ میلیون دستگاه تبل پس از اپل در جایگاه دوم برترین عرضه کنندگان تبلت قرار ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

سامسونگ به لطف فروش بالای تبلت‌های ارزان قیمت تا بالارده سری گلکسی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ توانست با عرضه ۸ میلیون دستگاه تبل پس از اپل در جایگاه دوم برترین عرضه کنندگان تبلت قرار گیرد.

از زمان شیوع ویروس کرونا در سال گذشته، فروش تبلت‌های سامسونگ در سراسر جهان رشد چشمگیری داشته است. موسسه «IDC» در آخرین گزارش خود عنوان کرد که سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری میلادی، ۸ میلیون دستگاه تبلت اندرویدی به بازار عرضه کرده است. سال ۲۰۲۰ سامسونگ موفق به عرضه تنها ۵ میلیون دستگاه تبلت به بازار شد. اکنون سهم بازار این شرکت در فصل اول ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

سهم بازار تبلت سامسونگ در سه ماهه اول سال جاری ۲۰ درصد بوده که با این وجود رتبه دوم خود را حفظ کرده است. اپل با عرضه ۱۲.۷ میلیون تبلت و در اختیار داشتن سهم ۳۱.۷ درصدی بزرگترین تولید‌کننده تبلت در جهان محسوب می‌شود. شرکت تولید کننده آیپد در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته رشد سالانه ۶۴.۳ درصدی را تجربه کرده است.

این عملکرد چشمگیر سامسونگ زمانی خود را نشان می دهد که می بینیم این شرکت در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ هیچ تبلت جدیدی معرفی نکرده است. جدیدترین تبلت‌‌های سامسونگ یعنی گلکسی تب اس ۷ و گلکسی تب ای ۷ در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شدند.

انتظار می‌رود تبلت‌های آینده سامسونگ از جمله گلکسی تب ای ۷ لایت و گلکسی تب اس ۷ لایت خرداد یا تیر ماه سال جاری معرفی شوند. همچین تبلت جانشین گلکسی تب اس ۷ که رقیب اصلی آیپد پرو ۲۰۲۱  است احتمالا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

لنوو با عرضه حدود ۳.۸ میلیون تبلت و سهم بازار ۹.۴ درصدی در رتبه سوم قرار دارد. لنوو و آمازون دو شرکتی هستند که در مقایسه با سال گذشته در بازار جهانی تبلت رشد چشمگیری داشته‌اند. این دو شرکت به ترتیب در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۳۸.۱ و ۱۴۳ درصدی را تجربه کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سامسونگ در تبلت‌های امسال خودش، پیشرفت چشمگیری داشت و با توجه به قیمت و امکاناتش، قابل انتظار بود. البته هنوزم اندروید و اپلیکیشن‌های توسعه داده برای اون، به اندازه‌ی ipadOS بهینگی کافی برای تبلت ندارن و جای کار زیادی داره.

مطالب پیشنهادی