ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران از سال آینده می‌توانند رنگ پوست ایموجی «دست دادن» را شخصی‌سازی کنند

پس از اینکه اپل و گوگل به کنسرسیوم یونیکد پیشنهاد کردند تا قابلیت تغییر رنگ پوست برخی ایموجی‌ها را اضافه کند، تعداد بیشتری از آن‌ها با گزینه‌های مختلف در دسترس کاربران قرار گرفت. با این ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

پس از اینکه اپل و گوگل به کنسرسیوم یونیکد پیشنهاد کردند تا قابلیت تغییر رنگ پوست برخی ایموجی‌ها را اضافه کند، تعداد بیشتری از آن‌ها با گزینه‌های مختلف در دسترس کاربران قرار گرفت. با این حال یکی از ایموجی‌هایی که تاکنون تغییرات مربوط به رنگ پوست را دریافت نکرده، ایموجی «دست دادن» است. اما این ایموجی نیز به قابلیت شخصی‌سازی رنگ پوست مجهز می‌شود.

کنسرسیوم یونیکد در سال ۲۰۲۲ مجموعه جدیدی از ایموجی‌ها تحت عنوان Emoji 14.0 را منتشر خواهد کرد که در این بروزرسانی کاربران می‌توانند رنگ هر دو دست چپ و راست ایموجی دست دادن را به ۲۵ ترکیب مختلف تغییر دهند. کنسرسیوم یونیکد برای رسیدن به این مرحله که ایموجی‌ها ترکیب‌های متفاوتی را قبول ‌کنند، مسیر بسیار طولانی را طی کرده است.

سال گذشته وب سایت The Next Web با «جرمی برگ»، بنیان‌گذار ایموجی‌پدیا مصاحبه‌ای انجام داد تا از روند این کار سوالاتی بپرسد. طبق صحبت‌های آن‌ها مشخص شد که تولید یک ایموجی جدید (از ابتدا تا انتها) می‌تواند به اندازه دو سال کامل طول بکشد. شاید کنسرسیوم یونیکد می‌توانست ایموجی «دست دادن» را بروزرسانی کند اما وجود یک محدودیت در کد این ایموجی باعث می‌شد تا دست‌ها از یک رنگ مشابه برخوردار باشند. از زمان انتشار مجموعه‌ Emoji 12.0، در سال ۲۰۱۹ کنسرسیوم یونیکد در حال کار روی تغییر رنگ ایموجی‌ها بوده است.

ایموجی دست دادن

«جنیفر دنیل»، مدیر نوآوری ایموجی در گوگل اولین بار در سال ۲۰۱۹ پیشنهاد بروزرسانی ایموجی «دست دادن» را ارائه کرد. در ادامه پس از اینکه کنسرسیوم یونیکد پیشنهاد او را پذیرفت، تصمیم بر این شد که با عرضه مجموعه Emoji 14.0 در سال ۲۰۲۱ نسخه جدید این ایموجی را منتشر کند.

اما شیوع ویروس کرونا در سال گذشته باعث شد مانند بسیاری از موارد دیگر، انتشار این مجموعه نیز با تاخیر روبرو شود. اکنون با وجود اینکه شرایط کمی به حالت عادی برگشته، باید انتظار داشت که این مجموعه در سال آینده عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی