ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Cyberika
نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Cyberika؛ آینده‌ی انسان

آینده مفهوم نامشخص و مبهمی است که وقتی با خیال‌پردازی انسان‌ها ترکیب می‌شود، تصاویر عجیبی را می‌سازد. یکی از انواع این تصورات را در داستان‌ها و بازی‌های سایبرپانک مثل بازی Cyberika می‌بینیم که در آن ...

نفیسه شهبازی
نوشته شده توسط نفیسه شهبازی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

آینده مفهوم نامشخص و مبهمی است که وقتی با خیال‌پردازی انسان‌ها ترکیب می‌شود، تصاویر عجیبی را می‌سازد. یکی از انواع این تصورات را در داستان‌ها و بازی‌های سایبرپانک مثل بازی Cyberika می‌بینیم که در آن انسان‌ها به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها دست پیدا کرده‌اند و شهرها هرگز روی خاموشی را نمی‌بینند.

بازی Cyberika

اما به نظر می‌رسد که آینده‌ی انسان پیشرفته هم چندان آرام و صلح‌آمیز نیست و انسان‌ها هنوز با هم درگیرند. داستان بازی درباره‌ی ایالت کالیفرنیا در سال ۲۰۸۴ است که به هرج و مرج کشیده شده و شما برای اینکه در این جامعه‌ی بی رحم دوام بیاورید باید تغییر کنید.

بازی Cyberika

چیزی که به شما در این راه کمک می‌کند تجهیزات سایبری است که با پوشیدن آن‌ها، توانایی‌های فیزیکی شخصیت بازی افزایش می یابند. بنابراین منطقی است که شما بیشتر زمان خود را در بازی برای جمع‌آوری تجهیزات جدید و ارتقای لباسی صرف کنید که حکم اسلحه را برایتان دارد.

بخش دیگر گیم‌پلی درباره‌ی ماموریت‌هایی است که به شما سپرده می‌شوند تا در ازای پول آن‌ها را انجام بدهید. در حین انجام این ماموریت‌ها باید رانندگی کنید که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های گیم‌پلی است و با وجود درگیری‌ها و تیراندازی‌های چالش برانگیز به یک تجربه‌ی ماجراجویانه و پر هیجان تبدیل می شود.

بازی Cyberika

برای بخش رانندگی می‌توانید از  حالت خودکار استفاده کنید یا این که خودتان در تمام مسیر کنترل اتومبیل را به دست بگیرید که سریع تر به مقصد می‌رسید. اگر در راه به ماشین‌های دیگر برخورد کنید هم فقط از سرعتتان کم می‌شود و لازم نیست برای تعمیر ماشین چیزی بپردازید.

در حقیقت رانندگی در این بازی یک مینی‌گیم به حساب می‌آید که تنوع خوبی هم به گیم‌پلی اضافه کرده است اما امتیاز اصلی از درگیری‌های رو در رو به دست می‌آید. این درگیری‌ها علاوه بر کسب امتیاز، به شما کمک می‌کنند تا مکان های جدیدی را کشف کنید و داستان بازی را جلو ببرید.

بازی Cyberika

یکی از نکات جالب بازی Cyberika که عموما در به سایر بازی‌های موبایل وجود ندارد، امکان شخصی سازی کاراکتر در ابتدای بازی است که به شما اجازه می‌دهد تمام ویژگی‌های ظاهری کاراکتر را انتخاب کنید و یک کاراکتر منحصر به فرد بسازید. حتی انتخاب چیپ‌های سایبری که توانایی‌های کاراکتر را ارتقا می‌دهند هم به عهده‌ی بازیکنان است.

نقطه‌ی قوت بازی در بخش طراحی،‌ به جزئیات فراوانی بر می گردد که در مکان‌های مختلف می‌بینید. نام بسیاری از مکان‌ها برگرفته از نوشته‌های رد بردبوری است که نویسنده‌ی بسیار معروفی در حوزه‌ی علمی‌تخیلی به شمار می‌آید و همچنین تمام ویژگی‌های بصری که از  یک آرمان شهر سایبرپانکی انتظار می‌رود در بخش طراحی لحاظ شده.

بازی Cyberika

تنها ایرادی که وجود دارد در این است که بازی Cyberika به عنوان یک بازی MMO معرفی شده که نوعی از سبک نقش‌آفرینی چندنفره به حساب می‌آید. وقتی شما در حال بازی هستید یا به هنگام رانندگی بازیکنان دیگر را می‌بینید که مشغول رسیدگی به ماموریت‌هایشان هستند اما نمی‌توانید ارتباطی با آن‌ها برقرار کنید که عملا بازی را از دسته‌بندی بازی‌های چندنفره خارج می‌کند.

در کل می‌توان گفت بازی Cyberika کیفیت ساخت خوبی دارد، کنترل‌ها روان هستند و کیفیت گرافیک هم خوب است. اگر طرفدار سبک سایبرپانک هستید و می‌توانید با رانندگی‌های مکرر گیم‌پلی کنار بیایید، این بازی برای اینکه اوقات فراغتتان را پر کنید انتخاب خوبی است.

Cyberika: Action Adventure Cyberpunk RPG‏

Cyberika: Action Adventure Cyberpunk RPG‏

سازنده: Kefir!‏ قیمت: رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید و iOS حجم: 292.8/137 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی