ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هلیکوپتر نبوغ به ماموریت‌های آینده مریخ‌نورد استقامت کمک می‌کند

هلیکوپتر نبوغ پس از اولین پرواز تاریخی خود در ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ و انجام ماموریت‌های پیاپی موفقیت آمیز، به زودی ماموریت‌های بیشتری را در آسمان مریخ انجام خواهد داد. ناسا اعلام کرده که نبوغ پس ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۳:۵۹

هلیکوپتر نبوغ پس از اولین پرواز تاریخی خود در ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ و انجام ماموریت‌های پیاپی موفقیت آمیز، به زودی ماموریت‌های بیشتری را در آسمان مریخ انجام خواهد داد. ناسا اعلام کرده که نبوغ پس از تکمیل پروازهای آزمایشی خود، می‌تواند نقش مهمی در ماموریت‌های آینده مریخ‌نورد استقامت ایفا می‌کند. پروازهای بعدی با مانورهای دقیق‌تر، عکاسی‌های هدفمندتر و در نتیجه ریسک‌های بیشتری انجام می‌گیرند. نبوغ در ابتدا قرار بود تا فقط امکان پرواز در جو مریخ را نشان دهد و حالا چنین تغییری در برنامه آن، پیشرفت بزرگی برای کل این ماموریت محسوب می‌شود.

برنامه جدید این هلیکوپتر مریخی بعد از اعلام وضعیت پنجمین پروازش مشخص می‌شود. نبوغ در پرواز اخیر خود دچار مشکل شد و در اولین دستور پرواز از سمت استقامت، واکنشی نشان نداد، اما پس از رفع مشکل توانست تمام اهداف چهارمین پرواز خود را با موفقیت انجام دهد. اگر نبوغ پنجمین پرواز خود را نیز با موفقیت و سلامت کامل انجام دهد، به زودی ناسا برنامه پرواز جدیدی برای آن در نظر می‌گیرد.

هلیکوپتر نبوغ

مریخ‌نورد استقامت در هفته‌های آینده مسیرهای کوتاهی را طی می‌کند. نبوغ می‌تواند قبل از حرکت استقامت پرواز کند و برای یافتن موانع روبروی استقامت و مسیرهای کوتاه‌تر به آن کمک کند و در این مسیر، از دوربین خود برای عکاسی هوایی از مناطق مریخی استقاده بیشتری کند. پروازهای جدید نبوغ برای موفقیت ماموریت‌های استقامت ضروری نیستند، اما می‌توانند به افزایش دانش ما در ماموریت‌های آینده مریخ کمک شایانی کنند.

تا آخر سال موقعیت زمین و مریخ تغییر می‌کند و خورشید بین این دو سیاره قرار می‌گیرد. با چنین تغییر بزرگی در موقعیت آن‌ها، برقراری ارتباط بین زمین و مریخ تقریبا غیر ممکن می‌شود، در هر صورت آخرین پرواز هلیکوپتر نبوغ باید تا قبل از مرداد ماه انجام شود. در این صورت، ناسا تا آخر سال زمان کافی برای انجام ماموریت‌های استقامت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی