ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از کدک صوتی AAC برای دستگاه‌های بلوتوثی به ویندوز ۱۰ اضافه می‌شود

ویندوز ۱۰ تا چند وقت دیگر آپدیتی دریافت می‌کند که پشتیبانی از کدک AAC یا «رمزگذاری پیشرفته صدا» را از طریق ارتباط بلوتوثی به این سیستم عامل اضافه می‌کند. بدین ترتیب محصولاتی مثل ایرپاد، سایر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۴۵

ویندوز ۱۰ تا چند وقت دیگر آپدیتی دریافت می‌کند که پشتیبانی از کدک AAC یا «رمزگذاری پیشرفته صدا» را از طریق ارتباط بلوتوثی به این سیستم عامل اضافه می‌کند. بدین ترتیب محصولاتی مثل ایرپاد، سایر هدفون‌های بی‌سیم و حتی بلندگوها می‌توانند صدای بهتری را به کاربران به گوش کاربران برسانند.

مایکروسافت در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که می‌خواهد پشتیبانی از AAC را برای دستگاه‌های بلوتوثی از جمله ایرپاد به ویندوز ۱۰ اضافه کند. این سیستم عامل در حال حاضر برای محصولات بی‌سیم فقط از کدک SBC و aptX پشتیبانی می‌کند. AAC یک کدک «اتلاف‌دار» (Lossy) است که صدای باکیفیتی را از طریق فایل‌های کوچک منتقل می‌کند و مناسب استریم آنلاین موسیقی است. این کدک نه تنها فرمت پیش‌فرض صوتی در محصولات اپل است، بلکه برای تولیدکنندگانی مثل سونی و نینتندو هم یک استاندارد محسوب می‌شود.

به‌علاوه، در این آپدیت امکان انتخاب هدفون، بلندگو و ایربادهای بلوتوثی از طریق نوار ویندوز آسان‌تر می‌شود. مایکروسافت می‌گوید آپدیت جدید ویندوز ۱۰ می‌تواند به‌صورت خودکار دستگاه بلوتوثی مدنظر شما را انتخاب کند و تجربه‌ای روان‌تر را برایتان به ارمغان بیاورد. افزون بر این، کنترل صدای هدست هم آسان‌تر خواهد شد.

مایکروسافت این ویژگی را در آپدیت بزرگ بعدی ویندوز ۱۰ عرضه می‌کند اما اینسایدرهای ویندوز می‌توانند از طریق بیلد پیش‌نمایش ۲۱۳۷۰ که پنج‌شنبه منتشر شده زودتر به آن دسترسی داشته باشند. این بیلد شامل بهینه‌سازی‌های کوچک دیگری در زمینه آیکن‌های نوار آدرس مرورگر فایل و انیمیشن اجرای کیبورد لمسی است. به‌علاوه، اگر روی پنجره Run بروید، کیبورد لمسی به طور خودکار علامت \ را نشان می‌دهد.

مایکروسافت در چند سال اخیر آپدیت بزرگی را در فصل بهار و آپدیت کوچک‌تری را در فصل پاییز برای ویندوز منتشر کرده. بنابراین به‌زودی باید منتظر آپدیت بعدی این سیستم عامل باشیم چون این شرکت چندی است که تبلیغات برای آپدیت موسوم به 21H1 را آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی