ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پردازنده‌های EPYC شرکت AMD برای تولید نسل آینده تراشه‌ها به TSMC کمک می‌کنند

شرکت تایوانی TSMC که بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان محسوب می‌شود، برای تولید نسل آینده چیپ‌های خود از پردازنده‌های EPYC تولید شده توسط AMD که مزیت‌های بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، استفاده می‌کند. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

شرکت تایوانی TSMC که بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان محسوب می‌شود، برای تولید نسل آینده چیپ‌های خود از پردازنده‌های EPYC تولید شده توسط AMD که مزیت‌های بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، استفاده می‌کند.

طبق زیرساخت‌های TSMC، هر ماشین اتوماسیون آن‌ها برای کنترل سرعت کار، تامین آب، برق و گاز موردنیاز باید به یک سرور x86 دسترسی داشته باشد. به همین منظور قرار است این شرکت برای تامین انرژی ماشین‌های یاد شده به صورت کامل از پردازنده‌های EPYC استفاده کند تا روند تولید تراشه‌ها سریع‌تر و کارآمدتر شود.

«سیمون وانگ»، مدیر بخش خدمات زیرساخت و ارتباطات TSMC توضیح می‌دهد:

«TSMC برای مدت‌ها به دنبال یک راه‌حل سرور بهینه برای اجرای زیرساخت‌های یکپارچه همگرا (HCI) بود تا در آن هر سه مولفه اصلی یعنی محاسبه، ذخیره‌سازی و شبکه از طریق یک سخت‌افزار اساسی ارائه شود. اگرچه TSMC محصولات پیشرفته ۷ نانومتری AMD مانند پردازنده‌های AMD EPYC، رایزن، Ryzen Threadripper و همچنین پردازنده‌های گرافیکی AMD رادئون، رادئون پرو و AMD Instinct را تولید می‌کند اما به این معنا نیست که ریزپردازنده‌های EPYC بطور خودکار انتخاب ارجح ما بودند..»

پردازنده‌های EPYC

مدتی بود که TSMC برای انجام پردازش‌های بیش از حد خود به پلتفرم HPE DL325 G10 متکی بود. سیستم HPE شامل یک پردازنده ۶۴ هسته‌‌ای AMD EPYC 7702P است که فرکانس ۲ تا ۳.۳۵ گیگاهرتز را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. همچنین برای تیم توسعه TSMC پردازنده‌های EPYC 7F72 که دارای ۲۴ هسته و فرکانس پایه ۳.۲ گیگاهرتز هستند، در نظر گرفته شده است.

TSMC بیان می‌کند که یکی از مزیت‌های آشکار تراشه‌های AMD EPYC، تراکم بیشتر حافظه آن‌هاست. این سیستم همچنین می‌تواند با یک بلوک استاندارد حدود ۱۰۰۰ ماشین مجازی تولید کند که ویژگی بسیار چشمگیری به حساب می‌آید. بنابراین این موضوع یک پیروزی بزرگ برای پردازنده‌های EPYC AMD محسوب می‌شود چرا که در روند تولیدات بزرگترین شرکت تولیدکننده نیمه هادی پیشرو در جهان حضور دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی