ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس فضانوردان ناسا را با موفقیت در خلیج مکزیک فرود آورد

چهار فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی بالاخره پس از شش ماه ماموریت از طریق کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به زمین برگشتند و با موفقیت در خلیج مکزیک فرود آمدند. این نخستین باری است که ناسا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

چهار فضانورد ایستگاه فضایی بین‌المللی بالاخره پس از شش ماه ماموریت از طریق کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس به زمین برگشتند و با موفقیت در خلیج مکزیک فرود آمدند. این نخستین باری است که ناسا از زمان ماموریت آپولو ۸ در سال ۱۹۶۸ موفق می‌شود فضانوردان خود را در طول ساعات شب روی زمین فرود بیاورد.

طبق اعلام ناسا، کپسول کرو دراگون حوالی ساعت ۳ بامداد به وقت محلی در خلیج مکزیک در نزدیکی شهر «پاناما» در ایالت فلوریدا فرود آمد. بدین ترتیب دومین آزمایش انسانی اسپیس ایکس هم با موفقیت به پایان رسید. فضانوردان پیش از فرود حدود شش ماه در ایستگاه فضایی مشغول به کار بودند و پس از گذراندن یک پرواز ۶ ساعت و نیمی به زمین رسیدند.

سرنشینان این کپسول سه فضانورد آمریکایی و یک فضانورد ژاپنی بودند که در ماه نوامبر پارسال از مرکز فضایی «کندی» ناسا با کپسول «Resilience» به ایستگاه فضایی رفتند. ماموریت آن‌ها دقیقا ۱۶۷ روز به طول انجامید و از این حیث رکورد طولانی‌ترین ماموریت فضانوردان آمریکایی را شکستند. رکورد قبلی با ۸۴ روز به سال ۱۹۷۴ برمی‌گردد. حالا هفت نفر در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور دارند که چهار نفر آن‌ها هفته گذشته با کمک فضاپیمای اسپیس ایکس به این مرکز وارد شدند.

کپسول اسپیس ایکس پس از عبور از اتمسفر زمین در برابر دمای ۱۹۰۰ درجه‌ای ایستادگی کرد و بعد چند کیلومتر مانده به اقیانوس با گشودن چهار چتر نجات به آرامی در آب فرود آمد. اسپیس ایکس قبلا ماموریت بازیابی شبانه کپسول از خلیج مکزیک را تمرین کرده بود. این شرکت چندین ساعت پیش از طریق دوربین‌های مادون قرمز خود ورود کرو دراگون را به اتمسفر شناسایی کرده بود و توانست محل فرود را ببیند. این کپسول حالا به «کیپ کاناورال» برمی‌گردد تا برای اولین ماموریت خصوصی تاریخ اسپیس ایکس در ماه سپتامبر تازه‌سازی شود. این شرکت همچنین قرار است در ماه اکتبر دوباره فضانوردان ناسا را به ایستگاه فضایی منتقل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی