ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وارن بافت: تیم کوک یکی از بهترین مدیران جهان است

«وارن بافت»، یکی از ثروتمندترین افراد جهان اخیرا در صحبت‌های خود تیم کوک را برای مدیریت درخشان اپل تحسین کرده. او در جلسه سهام‌داران شرکت Berkshire «برکشایر هاتاوی» گفته کوک یکی از بهترین مدیران جهان ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

«وارن بافت»، یکی از ثروتمندترین افراد جهان اخیرا در صحبت‌های خود تیم کوک را برای مدیریت درخشان اپل تحسین کرده. او در جلسه سهام‌داران شرکت Berkshire «برکشایر هاتاوی» گفته کوک یکی از بهترین مدیران جهان است.

آقای بافت دیروز در جلسه‌ای با سهام‌داران برکشایر هاتاوی به سوالاتی درباره این شرکت و سرمایه‌گذاری‌های آن پاسخ داد. او در جواب سوالی در این باره که چرا «برکشایر هاتاوی» علی‌رغم تحسین اپل سهام خود را در این شرکت فروخته، موضوع را به سمت مدیرعامل اپل برد و درباره عملکرد تیم کوک حرف زد.

وارن بافت

بافت گفت: «او مدیری شگفت‌انگیز است. تیم کوک در ابتدا آن قدر که باید مورد توجه قرار نمی‌گرفت. او یکی از بهترین مدیران دنیاست. من مدیران زیادی را دیده‌ام و او محصولی را ساخته که مردم عاشقش‌ هستند. این شرکت پایگاه طرفداری محکمی دارد که نرخ رضایت در میان آن‌ها ۹۹ درصد است.»

وارن بافت در خصوص مقایسه تیم کوک با استیو جابز و اشاره به توانایی‌های متفاوت آن‌ها گفت: «اپل یک تجارت خارق‌العاده ایجاد کرده است. ما مدیران زیادی را در شرکت‌های مختلف دیده‌ایم، ولی در این‌جا دو مدیر بزرگ را می‌بینید که در دو سمت مختلف ماجرا قرار دارند.» بافت معتقد است که «کوک در زمینه مدیریت شرکت بسیار خوب عمل کرده. او مطمئنا نمی‌تواند کاری را که استیو جابز از نظر خلاقیت انجام می‌داد، تکرار کند. با این حال فکر نمی‌کنم جابز هم می‌توانست از بسیاری از جنبه‌ها دستاوردهای کوک را داشته باشد.»

قائم مقام هیئت مدیره برکشایر هاتاوی هم که در جلسه حضور داشت، به‌طور کلی به تحسین شرکت‌های بزرگ فناوری پرداخت، اما هشدار داد که فشارهای آمریکا و اروپا در بخش مقابله با انحصارگرایی می‌تواند جلوی رشد این شرکت‌ها را بگیرد. البته نه او و نه آقای بافت باور ندارند که هیچ‌کدام از این شرکت‌ها بیش از حد بزرگ شده باشند.

بافت در خصوص فروش سهام برکشایر در اپل گفت او در سال ۲۰۲۰ بخشی از سهام خود را فروخته بود، اما مدتی بعد دوباره به خرید سهام این شرکت مشغول شد. وی اذعان کرد که فروش سهام این شرکت احتمالا اشتباه بوده است. برکشایر هاتاوی در حال حاضر ۵.۳ درصد از سهام اپل را در اختیار دارد و حدود ۳۶ میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی