ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«مکس هوداک»، هم‌بنیان‌گذار نورالینک از این شرکت جدا شد

هم‌بنیان‌گذار نورالینک اعلام کرده دیگر در این شرکت کار نمی‌کند. او که در ابتدا این شرکت را با ایلان ماسک تاسیس کرده بود، چند هفته‌ای است همکاری خود را با نورالینک قطع کرده، البته فعلا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

هم‌بنیان‌گذار نورالینک اعلام کرده دیگر در این شرکت کار نمی‌کند. او که در ابتدا این شرکت را با ایلان ماسک تاسیس کرده بود، چند هفته‌ای است همکاری خود را با نورالینک قطع کرده، البته فعلا اطلاعاتی درباره شرایط جدایی او در دسترس نیست.

«مکس هوداک» در توییتر این خبر را با دنبال‌کنندگانش به اشتراک گذاشت. شرکت نورالینک مشغول توسعه رابط پهن‌باند مغز و ماشین است تا بتواند بین انسان‌ها و کامپیوترها ارتباط ایجاد کند. ماسک مدعی است دستگاه‌های نورالینک در آینده با کمک «شناخت ابرانسانی» می‌توانند به افراد معلول کمک کنند تا از طریق ذهنشان کامپیوترها یا تلفن‌های هوشمند را کنترل کنند.

نورالینک در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و با سرمایه‌گذاری چند ده میلیون دلاری ایلان ماسک فعالیت‌های خود را شروع کرد. این شرکت در حال حاضر به توسعه ربات‌های جراح نیز مشغول است تا امکان کاشت رابط‌های عصبی درون مغز انسان را ممکن کند؛ رابط‌هایی که دارای رشته‌های بسیار ظریفی از سیم هستند و درون مغز کار گذاشته می‌شوند.

پس از نمایش دموی سیستم نورالینک در شهریور ۹۹، وب‌سایت MIT Technology Review این نمایش را مورد انتقاد قرار داد. خبرگزاری پزشکی StatNews هم در ماه آوریل ۲۰۲۱ در مقاله‌ای به نقل از یک متخصص اعصاب به نام «آنا وکسلر» نوشت: «در این عصر جدید از توسعه فناوری‌های عصبی خصوصی، دموی شرکت‌ها به‌صورت زنده در یوتیوب پخش می‌شود و با ته‌مایه‌ای از خوش‌بینی فناورانه همراه است و نوید آینده‌ای را می‌دهد که هنوز فرا نرسیده. داده‌های کمی در دسترس قرار می‌گیرد، ولی گزاره‌های سنگینی درباره تبدیل جهان به یک جای بهتر مطرح می‌شود.»

ماسک هیچ پیش‌زمینه‌ای در علوم اعصاب یا دستگاه‌های پزشکی ندارد، ولی به گفته یکی از مدیران پروژه نورالینک، تلاش او این است که به حل چالش‌های مهندسی پیش روی نورالینک کمک کند. ماسک هنوز به خبر جدایی هم‌بنیان‌گذار نورالینک واکنشی نشان نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی