ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

صندوق نوآوری: Connect Day نقطه اتصال تیم‌های ایرانی به سرمایه‌گذاران خارجی است

صندوق نوآوری و شکوفایی سعی دارد تا با کمک به تیم‌های ایرانی آنها را در رویداد Connect Day شرکت دهد و بتواند روش مذاکره با این‌ تیم‌ها و آشنایی با بازار جهانی را برای آنها ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۷:۴۵

صندوق نوآوری و شکوفایی سعی دارد تا با کمک به تیم‌های ایرانی آنها را در رویداد Connect Day شرکت دهد و بتواند روش مذاکره با این‌ تیم‌ها و آشنایی با بازار جهانی را برای آنها فراهم کند. این رویداد قرار است نقطه اتصالی برای شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران خارجی بیافریند.

«مرضیه شاوردی» مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که فراخوان صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام شده و مهلت ثبت نام تیم‌هایی که خواهان شرکت در رویداد Connect Day هستند تا دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه تمدید شده است. صندوق‌های پژوهشی و فناوری و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان و تیم‌های فین‌تکی می‌توانند از این موضوع بهره‌مند شوند.

شاوردی در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در آینده اکوسیستم استارتاپی ایران بهبود پیدا خواهد کرد یا خیر به دیجیاتو می‌گوید: «جذب سرمایه خارجی (به‌ویژه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی)، یکی از شناخته‌شده‌ترین و مهم‌ترین روش‌های دستیابی به منابع مالی و مهم‌تر از آن، دستیابی به فناوری بالا و دانش مدیریتی پیشرفته است. از سوی دیگر، توان فناورانه شرکت‌های نوآفرین (استارت‌آپ‌ها) و دانش‌بنیان، جذابیت فراوانی برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد و در صورت ارتقای توانمندی شرکت‌های داخلی می‌توان امیدوار بود با رفع محدودیت‌ها، سرمایه‌گذاران خارجی اقدام به سرمایه‌گذاری روی این شرکت‌ها کنند.»

شاوردی باور دارد رویداد Connect Day می‌تواند به تیم‌های ایرانی کمک کند تا در شرایط سرسخت کنونی و با وجود تحریم‌ها، تجربه‌ای برای مذاکرات با سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشند. او در پاسخ به این پرسش که ضرورت حضور سرمایه‌گذاران داخلی در بازار شرکت‌های دانش بنیان و اکوسیستم استارتاپی چیست به دیجیاتو می‌گوید: « ورود این سرمایه‌گذاران، از یک‌سو نیازهای مالی زیست‌بوم نوآوری را تأمین خواهد کرد و از سوی دیگر باعث توسعه و ارتقای دانش و توان مدیریتی شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمندسازی آن‌ها برای ورود به بازارهای صادراتی خواهد شد.»

مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد تحریم‌ها و اثری که در بازار سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش بنیان ایرانی داشته به دیجیاتو می‌گوید که این موضوع مساله جدی برای بازار بوده اما رویداد پیش رو می‌خواهد کاری کند تا شرکت‌های ایرانی بتوانند از پایه و اساس وارد مذاکره با یک شریک خارجی بشوند:

«تحریم‌ها همیشه مسئله‌ای جدی برای ورود صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای خارجی بوده است. اما، سؤال این است که با فرض برداشته شدن یک‌باره همه تحریم‌ها، آیا شرکت‌های ما توان و تجربه مذاکره با سرمایه‌گذار یا شریک خارجی، ورود به بازارهای خارجی، جذب سرمایه خارجی و رقابت با غول‌های فناوری دنیا را دارند یا خیر؟ ازاین‌رو، با توجه به برگزاری رویداد به صورت برخط و رایگان، فرصتی بسیار ارزشمند برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای بین‌المللی، کسب تجربه، شبکه‌سازی و توسعه ارتباطات بین‌المللی با سرمایه‌گذاران خطرپذیر خارجی فراهم شده است. همچنین، حضور در این رویداد، امکان آشنایی فعالان حوزه نوآوری و فناوری با توانمندی‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان ایران را فراهم می‌کند که تاکنون در سطح بین‌المللی مغفول بوده است و چندان شناخته نشده است. تجربه حضور در این رویداد می‌تواند گام ابتدایی ورود سرمایه‌گذاران خطرپذیر کشور به بازارهای بین‌المللی باشد.»

رویداد Connect Day رویدادی برای ثبت نام شرکت‌ها و صندوق‌های پژوهش‌ فناوری دانش بناین به منظور تنظیم نشست‌های تجاری با همکاران اروپایی است و این جلسات B2B همگی به صورت آنلاین برگزار می‌شود. صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرده که به تنظیم جلسات سرمایه‌گذاری با همکاران جهانی و معرفی شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران اروپایی و بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های نوآوری اروپایی را در این رویداد مد نظر خود قرار داده است.

زمان این رویداد سیزدهم و شانزدهم و بیست و دوم اردیبهشت ماه خواهد بود و تیم‌هایی که تمایل به ثبت نام در آن دارند می‌توانند به این لینک مراجعه نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی