ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

شیوع کرونا در یکی از کارخانه‌های تویوتا منجر به توقف تولید پرفروش‌ترین کراس‌اوور آمریکا شد

تویوتا می‌خواهد که خطوط تولید مدل‌های راو ۴؛ راو ۴ هیبرید؛ لکسوس RX350 و RX450h در سه کارخانه واقع در اونتاریو کانادا را متوقف کند. دلیل این تصمیم نیز شیوع ویروس کرونا در یکی از ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

تویوتا می‌خواهد که خطوط تولید مدل‌های راو ۴؛ راو ۴ هیبرید؛ لکسوس RX350 و RX450h در سه کارخانه واقع در اونتاریو کانادا را متوقف کند. دلیل این تصمیم نیز شیوع ویروس کرونا در یکی از کارخانجات تامین کننده عنوان شده است. طبق اعلام این شرکت؛ هفته گذشته در کارخانه تویوتتسو در منطقه سیمکو در اونتاریو؛ ۸ مورد کرونا مثبت جدید در بین کارکنان؛ دیده شده اند. به گفته منابع محلی؛ تا الان تعداد افراد کرونا مثبت‌ در این کارخانه حداقل به ۱۰ نفر رسیده است.

تویوتا

شرکت تویوتا در این باره می‌گوید: « بیشتر این افراد از جایی خارج از کارخانه به ویروس؛ مبتلا شده اند. اما به هر حال؛ ما تابع دستور العمل‌های بهداشت عمومی هستیم. به همین دلیل و به منظور نگه داشتن جانب احتیاط؛ تصمیم گرفته‌ایم که موقتا خطوط تولید خود را تعطیل کنیم. »

فعلا تاریخ دقیق بازگشایی این کارخانه مشخص نیست. اما اخبار رسیده از تویوتا نشان می‌دهند که احتمالا کارکنان این سایت؛ از اول ماه می به بعد؛ باید بر سر کار خود بازگردند. با بسته شدن این سایت حیاتی؛ تویوتا عملا تولید محصولات خود در کانادا را به حالت تعلیق درآورده است. حتی راو ۴ هیبرید نیز برای بازار آمریکای شمالی؛ در همان کارخانه جرج تاون کنتاکی به تولید می‌رسد.

تویوتا

تا مارس ۲۰۲۱ و طبق آخرین آمارها؛ راو ۴ پرایم دومین خودرو زود فروش موجود در بازار آمریکا بود. این کراس اوور پلاگین هیبریدی به طور میانگین؛ در عرض ۱۰.۲ روز به فروش می‌رسید. تنها خودرویی که از این نظر از راو ۴ هیبرید جلوتر است را شورولت کوروت باید دانست که برای فروش رفتن؛ فقط به زمانی معادل با ۹.۴ روز نیاز دارد.

همان طور که احتمالا می‌دانید؛ تویوتا راو ۴ جدید در سال ۲۰۲۰؛ تبدیل به پر فروش‌ترین اتومبیل ایالات متحده شد. کمپانی تویوتا در این سال؛ 430,387 دستگاه راو ۴ فروخت و نکته جالب اینجاست که این آمار نسبت به سال گذشته؛ ۳.۹ درصد افت داشت!

البته شرایط خاص سال ۲۰۲۰ را هم نباید از یاد برد. همان طور که افزون بر راو ۴؛ دیگر محصولات گروه تویوتا و لکسوس نیز با افت فروش مواجه بودند. برای مثال؛ لکسوس RX با فروش 101,059 دستگاه در این سال؛ ۹.۰ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ فروخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی