ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«مارک کوبان» یک میلیون دلار روی بازدهی سرمایه‌گذاری در رمزارزها شرط‌بندی کرد

«مارک کوبان»، سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی و مالک تیم بسکتبال «دالاس ماوریکس» که زمانی از منتقدان بزرگ بیت‌کوین به حساب می‌آمد، حالا به یکی از معروف‌ترین طرفداران بازار رمزارزها تبدیل شده و بر سر ۱ میلیون ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

«مارک کوبان»، سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی و مالک تیم بسکتبال «دالاس ماوریکس» که زمانی از منتقدان بزرگ بیت‌کوین به حساب می‌آمد، حالا به یکی از معروف‌ترین طرفداران بازار رمزارزها تبدیل شده و بر سر ۱ میلیون دلار با «پیتر مالوک» شرط بسته که سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین یا اتریوم ظرف ۱۰ سال آینده سودآوری بیشتری نسبت به سرمایه‌گذاری در شاخص S&P 500 خواهد داشت.

آقای کوبان که از طرفداران مشهور توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) و دوج‌کوین محسوب می‌شود، طی گفتگویی با «پیتر مالوک»، مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه Creative Management پذیرفت وارد قرارداد هوشمندی به ارزش ۱ میلیون دلار بر سر آینده بازار رمزارزها شود. این سرمایه‌گذار آمریکایی با این قرارداد نه تنها می‌خواهد اطمینان به آینده بازار رمزارزها را نشان دهد، بلکه نمونه‌ای از کارکرد قراردادهای هوشمند را به نمایش می‌گذارد.

ماجرا از آن‌جا شروع شد که آقای کوبان در حال گفتگو با کاربران توییتر درباره آینده دوج‌کوین بود. پیتر مالوک با ورود به این مباحثه نوشت: «خیلی‌ها با گوش دادن به این حرف‌ها پول زیادی از دست خواهند داد. این حرف‌ها مستقیما از داخل فیلم «احمق و احمق‌تر» بیرون آمده است.» او سپس در پست دیگری افزود: «اگر صد عدد از سهام شرکت‌ها را بخرید، شانس بالا رفتن قیمت آن‌ها زیاد است. اگر صد عدد رمزارز بخرید، به احتمال زیاد پولتان از بین می‌رود. تفاوت بزرگی وجود دارد.»

این‌جا بود که کوبان وارد عمل شد و نوشت: «فقط یک ابله ۱۰۰ عدد سهم یا ۱۰۰ عدد رمزارز می‌خرد.» مالوک در پاسخ گفت بازدهی سرمایه‌گذاری روی شاخص S&P 500 در یک دهه آینده از هر سرمایه‌گذاری دیگری که کوبان بگوید بیشتر خواهد بود. در نتیجه، طرفین توافق کردند که روی این پیش‌بینی شرط ببندند.

کوبان پیشنهاد تنظیم دو قرارداد هوشمند را داد. در یکی پیش‌بینی شده که بازدهی سرمایه‌گذاری ۱۰ ساله در بیت‌کوین یا اتریوم از سرمایه‌گذاری در S&P 500 بیشتر خواهد بود. در دیگری گفته شده که سرمایه‌گذاری در نتفلیکس و آمازون ظرف ۱۰ سال آینده بازدهی بیشتری از سرمایه‌گذاری در S&P 500 خواهد داشت.

هر دو طرف پذیرفته‌اند که مبلغ حاصل از این شرط‌بندی را به خیریه اهدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی