ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

دستاورد فناوری‌های جدید: فورد برانکو اسپرت بالاترین جایزه ایمنی IIHS را دریافت کرد

فورد برانکو اسپرت ۲۰۲۱ موفق به دریافت جایزه +Top Safety Pick از موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) شده‌ است. این شاسی بلند در تمام تست‌های تصادف این موسسه به نتایج خوبی دست یافته ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

فورد برانکو اسپرت ۲۰۲۱ موفق به دریافت جایزه +Top Safety Pick از موسسه بیمه و ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) شده‌ است. این شاسی بلند در تمام تست‌های تصادف این موسسه به نتایج خوبی دست یافته اما اصلی‌ترین دلیل اهدای این جایزه از سوی IIHS، وجود دستیار ایمنی راننده (Co-Pilot 360 Assist) برای جلوگیری از برخورد با سایر وسایل نقلیه و عابرین پیاده است. البته همین دستیار از نوع +Co-Pilot 360 Assist هم قابل سفارش است که این مورد نیز طبق بررسی‌های IIHS، نمره بالایی را برای برانکو به ارمغان آورده‌ است.

پروژکتورهای LED استاندارد در جلو؛ دیگر آیتمی هستند که IIHS نمره بالایی به آنها داده است. IIHS با بررسی نور پایین و نور بالای آنها؛ به این نتیجه رسیده که در هر دو حالت و چه در مسیر صاف و چه پر پیچ؛ پهنای جاده به خوبی روشن می‌شود. نشیمن کودکان تنها بخشی بود که برانکو اسپرت نتوانست بیش‌ترین امتیاز را در آن؛ به دست بیاورد. البته IIHS عملکرد برانکو را در این بخش هم قابل قبول می‌داند.

ایمنی فورد برانکو

برای رسیدن به مقام Top Safety Pick+؛ خودرو باید در ۶ تست تصادف IIHS هم موفق به گرفتن نمراتی بالا شود. برای این منظور؛ سیستم پیش گیری برخورد از جلو باید از نوع پیشرفته در خودرو وجود داشته باشد. چراغ‌های استاندارد خودرو در جلو هم باید بتوانند نمره بسیار خوب یا قابل قبول را دریافت کنند. قیمت برانکو اسپرت از 26,820 دلار آغاز می‌شود. سه تریم Big Bed؛ Outer Banks و Badlands هم در سطح پایه برای این خودرو قابل سفارش اند.

پیشرانه استاندارد آن؛ یک واحد ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. البته خریداران می‌توانند پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو شارژ را هم سفارش دهند که قادر به تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۹ نیوتن متر گشتاور است. لازم به ذکر است که تمام مدل‌ها با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و به صورت چهار چرخ محرک؛ عرضه می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی