ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قیمت اتریوم برای نخستین بار از مرز ۳۰۰۰ دلار عبور کرد

قیمت اتریوم امروز برای اولین بار سقف تاریخی ۳۰۰۰ دلار را شکست و هم‌اکنون در حوالی ۳۰۵۰ دلار معامله می‌شود. با این حساب، حالا ارزش بازار اتریوم از کمپانی والت دیزنی و بانک آمریکا بیشتر ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۷

قیمت اتریوم امروز برای اولین بار سقف تاریخی ۳۰۰۰ دلار را شکست و هم‌اکنون در حوالی ۳۰۵۰ دلار معامله می‌شود. با این حساب، حالا ارزش بازار اتریوم از کمپانی والت دیزنی و بانک آمریکا بیشتر شده است.

ارزش بازار توکن بزرگ‌ترین شبکه قراردادهای هوشمند در هفته جاری با یک رشد ۲۴ درصدی به ۳۴۶ میلیارد دلار رسید. البته در مقایسه، ETH هنوز فاصله زیادی با بیت‌کوین دارد که ارزش بازار آن برابر ۱.۰۷۹ تریلیون دلار است. بیت‌کوین حالا بالاتر از فیسبوک با ارزش بازار ۹۲۳ میلیارد دلار قرار گرفته و در کمین نقره با ارزش بازار ۱.۴۱۶ تریلیون دلار است.

رشد چشمگیر ارزش ETH این گمانه‌زنی را تقویت کرده که شاید اتریوم بالاخره بتواند جای بیت‌کوین را بگیرد و به ارزشمندترین رمزارز بازار تبدیل شود. خیزش اخیر قیمت اتریوم دلایل متعددی داشته. اولین دلیل افزایش فعالیت روی زنجیره بلوکی اتریوم بوده. بانک سرمایه‌گذاری اروپا چند روز پیش در خبری اعلام کرد که اوراق قرضه‌ای دو ساله به ارزش ۱۲۱ میلیون دلار را با همکاری بانک‌هایی مثل «گلدمن ساکس» روی اتریوم عرضه می‌کند.

قیمت اتریوم

با این حال، احتمالا مهم‌ترین دلیل برای اشتیاق سرمایه‌گذاران نسبت به اتریوم انشعاب سخت «لندن» است که ساختار هزینه‌های این شبکه را تغییر می‌دهد. علاوه بر این، به‌زودی قرار است شاهد مهاجرت اتریوم به سمت مدل اجماع اثبات سهام باشیم. این تغییرات در شبکه اتریوم احتمالا تا حد زیادی هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و باعث افزایش پاداش استخراج‌کنندگان می‌شود. در نتیجه، فشار از طرف عرضه برداشته می‌شود و مقدار فروش پایین می‌آید.

قیمت اتریوم پارسال در همین روز ۲۰۷ دلار بود. بسیاری از آلت‌کوین‌های بازار از طریق اتر معامله می‌شوند. توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) هم عمدتا با کمک همین شبکه به احراز هویت مالک دیجیتالی خود می‌پردازند. بازار رمزارزها در مجموع از اواخر سال ۲۰۲۰ رشد خوبی را تجربه کرده و بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار یعنی بیت‌کوین در حال حاضر در حوالی ۵۸ هزار دلار معامله می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی