ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد چشمگیر در دو سال: دانلود اسپاتیفای در گوگل پلی از مرز ‍۱ میلیارد بار گذشت

اسپاتیفای می‌خواهد اولین، آخرین و تنها مقصد شما برای تمام محتواهای صوتی باشد. میزان دانلود نسخه اندرویدی اسپاتیفای از گوگل پلی از مرز ۱ میلیارد گذشته تا مسیر بیش از پیش برای این سرویس استریم ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۵

اسپاتیفای می‌خواهد اولین، آخرین و تنها مقصد شما برای تمام محتواهای صوتی باشد. میزان دانلود نسخه اندرویدی اسپاتیفای از گوگل پلی از مرز ۱ میلیارد گذشته تا مسیر بیش از پیش برای این سرویس استریم موسیقی هموار شود.

با بازنشسته شدن گوگل پلی موزیک، حالا اسپاتیفای با اختلاف پردانلودترین اپلیکیشن موسیقی در اندروید است. این شرکت حدود دو سال پیش تنها ۵۰۰ میلیون دانلود داشت، اما در همین مدت زمان کوتاه توانسته آمار دانلودهای خود را دو برابر کند.

اسپاتیفای حالا برنامه‌های متنوعی را در سر می‌پروراند. این سرویس استریم موسیقی می‌خواهد علاوه بر اشتراک‌های رایگان و پولی برای گوش دادن به موسیقی، سرویس دیگری برای پخش پادکست‌های حرفه‌ای داشته باشد تا به شکلی جدی‌تر با اپل رقابت کند. اسپاتیفای همچنین با راه‌اندازی سرویس کتاب‌های صوتی در پی رویارویی با آمازون است و حتی به ایده عرضه سخت‌افزارهای جدید فکر می‌کند.

اسپاتیفای

با این حال، فشار شدیدتر رقبا، افزایش قیمت سرویس‌ها و درآمد پرداختی پایین به هنرمندان همگی می‌توانند آینده این سرویس استریم موسیقی را به خطر بیندازند. بزرگ‌ترین رقبای اندرویدی اسپاتیفای دو اپلیکیشن پاندورا و یوتیوب موزیک هستند که تعداد کاربران خیلی کمتری دارند. هیچ‌کدام از این دو اپلیکیشن حتی به اندازه نصف اسپاتیفای هم دانلود نداشته‌اند. به همین خاطر عده‌ای معتقدند که مهم‌ترین رقیب اسپاتیفای خود اپ یوتیوب است که بسیاری از کاربران برای گوش دادن به موسیقی به سراغ آن می‌روند. تیک‌تاک هم از دیگر رقبای غیرمستقیم اسپاتیفای محسوب می‌شود.

اسپاتیفای چندی قبل از خرید شرکت ‌‌Betty Labs سازنده اپ صوتی Locker Room خبر داد که احتمالا نشانگر انگیزه پنهان این شرکت برای ورود به فضای گفتگوهای صوتی زنده است. با توجه به محبوبیت چشمگیر کلاب هاوس و شبکه‌های اجتماعی صوتی، بعید نیست که این شرکت هم به رقابت با این شبکه اجتماعی برود و بخواهد سهمی از این بازار تازه نفس و پرسروصدا را به دست بیاورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی