ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

همزمان با رشد رقبا، تعداد دانلود‌های کلاب هاوس ۶۶ درصد کاهش یافته است

در حالیکه تعداد دانلود‌های اپلیکیشن کلاب هاوس در عرض سه ماه به ۹.۶ میلیون دانلود رسیده بود، طی یک ماه گذشته روند نزولی را طی کرد و با افت ۶۶ درصدی نسبت به دوماه قبل، ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

در حالیکه تعداد دانلود‌های اپلیکیشن کلاب هاوس در عرض سه ماه به ۹.۶ میلیون دانلود رسیده بود، طی یک ماه گذشته روند نزولی را طی کرد و با افت ۶۶ درصدی نسبت به دوماه قبل، تنها حدود ۹۲۲ هزار بار دانلود شده است.

اپلیکیشن کلاب هاوس با گذشت زمان به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد و تا اواسط زمستان سال گذشته رکورد بیش از ۸ میلیون دانلود از فروشگاه اپ استور را به ثبت رساند. استقبال بسیار زیاد کاربران از این اپلیکیشن و قابلیت گفتگوی صوتی آن باعث شد بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر از جمله توییتر و تلگرام نیز از ویژگی گفتگوی صوتی خود رونمایی کنند تا اوضاع برای کلاب هاوس در ادامه خوب پیش نرود.

طبق تحقیق انجام شده توسط «Sensor Tower» اپلیکیشن کلاب هاوس در ماه گذشته و سراسر جهان ۹۲۲ هزار بار دانلود شده است. این مقدار در مقایسه با دو ماه گذشته که در آن زمان تعداد دانلود‌های اپلیکیشن ۲.۷ میلیون بوده با کاهش ۶۶ درصدی همراه بوده است. طی سه ماه گذشته نیز روند نزولی تعداد دانلود‌های کلاب‌ هاوس ادامه داشته است. در آن زمان تعداد دانلود‌های انجام شده این اپلیکیشن ۹.۶ میلیون برآورد شده بود.

البته داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که کلاب هاوس در روند حفظ کاربران خود موفق ظاهر شده است زیرا کاربرانی که اپلیکیشن کلاب هاوس را دانلود کرده‌اند، هنوز برنامه را روی گوشی‌ها خود به صورت نصب شده دارند و از آن استفاده می‌کنند. با این حال کاهش قابل توجه تعداد دانلود‌ها برای این استارتاپ نگران کننده است زیرا به نظر می‌رسد در آینده علاقه کاربران به این شبکه اجتماعی کمتر خواهد شد و ممکن است جذب اپلیکیشن‌های رقیب شوند.

کلاب هاوس در ماه‌های اخیر با معرفی ویژگی‌ جدیدی برای درآمدزایی از طریق گفتگوهای صوتی و حتی برنامه‌ای برای کمک به تولیدکنندگان محتوا سعی داشته تا کاربران خود را حفظ کند اما به نظر نمی‌رسد این ویژگی‌ها در مقابل رقبا کافی باشد. همچنین آن‌ها به تازگی آزمایش نسخه بتا اندروید خود را آغاز کرده که هجوم کاربران اندرویدی به سمت این پلتفرم ممکن است تا حدی روند نزولی تعداد دانلود‌های کلی آن را بهبود بخشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی