ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

نتیجه جالب یک تحقیق: از هر 5 مالک خودروی برقی یک نفر به سمت مدل‌های بنزینی باز می‌گردد

نتایج تحقیقی که در کالیفرنیا انجام شده، حکایت از آن دارد حدود 20 درصد از دارندگان خودروهای الکتریکی به سمت مدل‌های بنزینی باز می‌گردند. در این تحقیق به صراحت اعلام شده که دلیل اصلی رویگردانی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۳۰

نتایج تحقیقی که در کالیفرنیا انجام شده، حکایت از آن دارد حدود 20 درصد از دارندگان خودروهای الکتریکی به سمت مدل‌های بنزینی باز می‌گردند. در این تحقیق به صراحت اعلام شده که دلیل اصلی رویگردانی این افراد از مدل‌های برقی، ناکافی بودن و ضعف زیرساخت‌های مربوط به شارژ است.

این نتیجه در حالی بدست آمده که کالیفرنیا جزو پیشروترین ایالت‌های آمریکا در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌های مربوط به خودروهای برقی است. تحقیق مورد بحث توسط دو تن از محققان با نام‌های اسکات هاردمن و گیل تال انجام شده و در آن می‌توان به تصویر روشنی از تجربه مالکیت بلندمدت خودروهای برقی در کالیفرنیا بین سال‌های 2012 و 2018 رسید.

در چکیده این تحقیق آمده:

«اینجا، بر اساس نتایج 5 پرسشنامه، ما متوجه شدیم که عدم همراهی خودروهای هیبریدی شارژی توسط مالکین با نرخ 20 درصد و عدم همراهی خودروهای برقی با نرخ 18 درصد رخ می‌دهد. ما متوجه شدیم عدم همراهی با عواملی مثل نارضایتی حاصل از دردسرهای مربوط به شارژ، داشتن خودروهای دیگر در خانه، عدم دسترسی به شارژر 240 ولتی در منزل، کم بودن تعداد خودروهای خانگی و جنسیت در ارتباط است.»

حال شاید بپرسید با این اوصاف چه سرنوشتی در انتظار خودروهای هیبریدی شارژی و تمام الکتریکی است؟ طبق یافته‌های این تحقیق گسترش شبکه شارژ و فراهم کردن زیرساخت‎‌های لازم نقشی تعیین‌کننده دارد. به نظر می‌رسد کیفیت و میزان خوب بودن یک محصول به تنهایی کافی نیست و اگر پشتیبانی از آن مناسب نباشد، بسیاری از مشتریان به دنبال محصولی با استفاده راحت‌تر خواهند رفت.

البته ذکر این نکته ضروری است داده‌های این تحقیق چندان بروز نیستند و در عرض سه سال گذشته شبکه شارژ خودروهای الکتریکی در ایالات متحده به طور قابل ملاحظه‌ای گسترش پیدا کرده است.

در حال حاضر اهمیت ایستگاه‌های شارژ و زیرساخت‌های لازم بر همه مشخص شده و بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها با علم به این مساله به دنبال برطرف کردن این نقطه ضعف خودروهای برقی هستند. با توجه به اقدامات صورت گرفته و استراتژی شرکت‌های مختلف، مسلما مدل‌های برقی آینده روشنی پیش رو دارند و سال‌های آتی قطعا متعلق به آنهاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی