ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هواوی با خرید سهام یک شرکت خودروساز، به دنبال حضوری جدی‌تر در صنعت خودرو است

فوریه گذشته گزارشی مبنی بر تمایل جدی هواوی برای ورود به صنعت خودروسازی منتشر شد. اندکی بعد و در ماه آوریل با معرفی کراس‌اوور Seres SF5 این امر رنگ واقعیت به خود گرفت و حالا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۰

فوریه گذشته گزارشی مبنی بر تمایل جدی هواوی برای ورود به صنعت خودروسازی منتشر شد. اندکی بعد و در ماه آوریل با معرفی کراس‌اوور Seres SF5 این امر رنگ واقعیت به خود گرفت و حالا به نظر می‌رسد این غول مخابراتی به دنبال خرید یکی از خودروسازان داخلی است تا جای پای خود را در صنعت خودرو محکم‌تر کند.

بر اساس گزارشی جدید که در رویترز منتشر شده، هواوی با شرکت چونگ‌کینگ سوکون (Chongqing Sokon) مذاکراتی را آغاز کرده تا در صورت توافق، سهام Chongqing Jinkang New Energy Automobile را خریداری کند. این پایگاه خبری مدعی شده اطلاعات موجود را از دو منبع که ارتباط مستقیمی با مذاکرات دارند، دریافت کرده است.

به گفته رویترز فعلا هر دو شرکت شایعات موجود را رد می‌کنند و یکی از سخنگوهای هواوی در این باره گفته «هواوی خودرو تولید نمی‌کند.» این سخنگو افزوده بازیگر بزرگ جهان تکنولوژی به دنبال تصاحب سهام کنترل کننده هیچ خودروسازی نیست. شرکت Chongqing Sokon هم هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

تحلیلگران معتقدند ورود احتمالی هواوی به صنعت خودرو، یکی از راهکارهای احتمالی برای جبران ضرری که این کمپانی بخاطر تحریم‌های آمریکا در بازار تلفن همراه متحمل شد، خواهد بود.

آنطور که در گزارش رویترز آمده، ریچارد یو مذاکرات هواوی با Chongqing Jinkang New Energy Automobile را رهبری می‌کند. شاید بدانید یو یکی از مدیرانی است که نقشی بسیار مهم و کلیدی در رشد هواوی ایفا کرده و در حال حاضر مسئولیت هدایت این برند چینی به سمت صنعت خودرو را بر عهده دارد. گفته می‌شود هواوی می‌خواهد توافق خود را تا جولای (تیرماه) امسال نهایی کند.

در زمان کنونی، هواوی به فروش کراس‌اوور Seres SF5 در برخی از نمایندگی‌های رده‌بالای خود مشغول است. قیمت پایه این کراس‌اوور برای نسخه تمام چرخ محرک 246,800 یوان تعیین شده که معادل تقریبا 38 هزار دلار می‌شود. این رقم برای مدل دیفرانسیل جلو 216,800 یوان (معادل 33,361) است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی