ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیگنال افشاگری کرد، فیسبوک حساب تبلیغاتی این پیام‌رسان را بست

به دنبال تلاش سیگنال برای نشان دادن این موضوع که فیسبوک داده‌های کاربران را برای هدایت تبلیغات جمع آوری می‌کند،‌ حساب کاربری تبلیغاتی این شرکت از سوی فیسبوک بلافاصله مسدود شد. سیگنال با انتشار پستی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۵

به دنبال تلاش سیگنال برای نشان دادن این موضوع که فیسبوک داده‌های کاربران را برای هدایت تبلیغات جمع آوری می‌کند،‌ حساب کاربری تبلیغاتی این شرکت از سوی فیسبوک بلافاصله مسدود شد.

سیگنال با انتشار پستی از اسرار روش‌های تبلیغات در اینستاگرام پرده برداشت و نمونه‌هایی از تبلیغات در این شبکه اجتماعی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد فیسبوک به راحتی از داده‌های کاربران برای هدایت فروش در تبلیغات استفاده می‌کند.

در پست وبلاگ سیگنال به این موضوع اشاره شده که شرکت‌هایی همچون فیسبوک با جمع آوری داده‌های کاربران، از چنین اطلاعاتی برای هدایت تبلیغات فروش استفاده می‌کنند. حال آنکه این کار مخالف قوانین حفظ حریم خصوصی محسوب می‌شود. سیگنال برای نشان دادن پشت پرده روش‌های هدایت فروش و تبلیغات در اینستاگرام، با افتتاح حساب کاربری تبلیغاتی در این شبکه اجتماعی تصمیم گرفت تبلیغات چند منظوره‌ای را در اینستاگرام خریداری کند.

سیگنال در پست وبلاگ خود اعلام کرد پس از آنکه اپلیکیشن پیام رسان متمرکز بر حفظ حریم خصوصی سعی در خرید تبلیغات اینستاگرام داشته، متوجه شده که فیسبوک داده‌های کاربران را به صورت هدفمند در تبلیغات اینستاگرام مورد استفاده قرار می‌‌دهد. سیگنال نمونه‌هایی از چنین تبلیغاتی را نیز جمع آوری کرده که گویای همین موضوع هستند. اما با کمال تعجب، فیسبوک در واکنش به این موضوع، حساب تبلیغاتی سیگنال را بلافاصله مسدود کرد.

سیگنال در واقع قصد داشته با خرید تبلیغات در اینستاگرام، به کاربران نشان دهد که این شبکه اجتماعی چگونه داده‌های آنها را برای هدایت فروش مورد هدف قرار می‌دهد.

فیسبوک حساب تبلیغاتی را که سیگنال قصد خرید از آن داشته را مسدود کرده است. در این حساب تبلیغاتی داده‌هایی به کاربران نشان داده می‌شود که از طریق فیسبوک جمع آوری شد‌ه‌اند.

سیگنال در ادامه پست وبلاگی خود می‌گوید:

«شفافیت در مورد استفاده از داده‌های کاربران برای تبلیغات ممنوع است. در دنیای فیسبوک تنها راهکار در چنین شرایطی، پنهان کردن موضوع از دید کاربران است.»‌

سیگنال نمونه‌هایی از شکل ظاهری تبلیغات را در وبلاگ خود منتشر کرده است. در نمونه‌‌‌ تبلیغات منتشر شده به خوبی مشخص است که فیسبوک از داده‌های کاربران برای امور تبلیغاتی و هدایت فروش استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Farbod Nemati
    Farbod Nemati | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    فیسبوک همیشه کارش همین بوده . استفاده از داده های شخصی بدون اطلاع کاربران

  • peyman17
    peyman17 | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    یکی ترمز این مارک زاکربرگو بکشه

مطالب پیشنهادی