ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قیمت و شرایط فروش خودرو

قیمت ساینا S بعد از مصوبه شورای رقابت، چقدر افزایش می‌یابد؟

ساینا دومین خودرو ملی سایپا و نخستین فیس لیفت رسمی از تیبا صندوقدار بود که از سال 1395 وارد بازار شد. ساینا به واسطه چهره به روزتر نسبت به تیبا و امکانات بیشتر، مورد استقبال ...

سپهر عظیمی
نوشته شده توسط سپهر عظیمی | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵

ساینا دومین خودرو ملی سایپا و نخستین فیس لیفت رسمی از تیبا صندوقدار بود که از سال 1395 وارد بازار شد. ساینا به واسطه چهره به روزتر نسبت به تیبا و امکانات بیشتر، مورد استقبال قشر متوسط جامعه قرار گرفت. سایپا افزون بر نسخه دنده‌ای ساده، مدل اتوماتیک این خودرو را هم به تولید رساند. اما از سال 1399، سر و کله فیس لیفت جدیدی از ساینا با نام ساینا اس در بازار پیدا شد. ساینا اس همان ساینا است که هیچ تغییر فنی خاصی به خود ندیده است. حتی طراحی داخلی این خودرو هم تغییری نکرده و فقط ظاهر و استایل بیرونی آن، مورد بازنگری قرار گرفته است. بعد از تصمیم شورای رقابت در روزهای گذشته برای صدور مجوز افزایش قیمت خودروها، سایپا هم قصد دارد که لیست قیمت جدیدی برای محصولاتش اعلام کند که در این بین، ساینا اس دنده‌ای با افزایش قیمتی قابل توجه همراه خواهد شد.

بر اساس مجوز شورای رقابت، سایپا تا شهریور ماه امسال مجاز است که قیمت خودروهایش را بین 8 تا 9 درصد افزایش دهد. البته گفته شده که این افزایش قیمت‌ها فقط شامل خریداران خودرو در سال 1400 است و کسانی که تا پایان سال 99 اقدام به ثبت نام خودرو کرده اند، از پرداخت پول اضافه معاف هستند.

با این اوصاف، قیمت یک دستگاه ساینا اس دنده‌ای مدل 1400 که تا به حال، 130 میلیون تومان بود، با توجه به نرخ 8 تا 9 درصدی افزایشی، ممکن است تا 142 میلیون تومان هم بالا برود. از طرفی باید دید که قیمت این خودرو که در بازار بین 162 تا 170 میلیون است، در صورت افزایش قیمت کارخانه‌ای، چقدر بیشتر خواهد شد؟

درباره دیگر مدل‌های خانواده ساینا هم می‌توان به ساینا دنده‌ای معمولی اشاره کرد که در کارخانه 93 میلیون قیمت خورده، اما در بازار تا 128 میلیون تومان معامله می‌شود. یا ساینا آپشنال که در کارخانه 91 میلیون قیمت دارد و در بازار، در حدود 140 میلیون معامله می‌شود.

البته لازم به ذکر است که مجوز شورای رقابت اشاره به افزایش قیمت میانگین 8.9 درصدی دارد و از این رو هیچ بعید نیست که افزایش قیمت برخی از خودروهای سایپا بیشتر از این رقم و برخی دیگر نیز کمتر از این ارقام لحاظ شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی