ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت زیرنویس خودکار به ویدیوهای استوری اینستاگرام اضافه شد

سال گذشته اینستاگرام ویژگی زیرنویس یا کپشن خودکار را به ویدیوهای IGTV اضافه کرد تا تجربه کاربری بهتری در اختیار کاربران قرار گیرد. اکنون این قابلیت برای کاربران انگلیسی زبان و در برخی کشورها به ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

سال گذشته اینستاگرام ویژگی زیرنویس یا کپشن خودکار را به ویدیوهای IGTV اضافه کرد تا تجربه کاربری بهتری در اختیار کاربران قرار گیرد. اکنون این قابلیت برای کاربران انگلیسی زبان و در برخی کشورها به بخش استوری اینستاگرام اضافه شده است.

ویژگی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند ویدیوهایی استوری را به همراه زیرنویس منتشر کنند. در واقع، گفتار ویدیوها به صورت خودکار برای کاربران در استوری به صورت نوشتاری نمایش داده می‌شود که به آن «اتوکپشن» یا «زیرنویس خودکار» می‌گویند.

ویژگی زیرنویس خودکار برای استوری اینستاگرام با استفاده از یک استیکر ساده در حال حاضر در دسترس کاربران انگلیسی زبان و برخی کشورهایی که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، قرار گرفته است. به زودی این ویژگی کاربردی برای کاربران سایر کشورها و بقیه زبان‌ها ارائه خواهد شد. براساس اعلام اینستاگرام، به زودی امکان تهیه زیرنویس خودکار در ریلز (Reels) نیز فراهم می‌شود.

استوری اینستاگرام

اضافه شدن زیرنویس خودکار در IGTV باعث شد کاربران بتوانند تجربه کاربری بهتری با این شبکه اجتماعی در اختیار داشته باشند. این ویژگی برای افراد ناشنوا یا کم شنوا یا حتی افرادی که به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارند، گزینه مناسبی است تا بتوانند ویدیوهای منتشر شده در IGTV و اکنون در استوری‌های اینستاگرام را مشاهده کنند. حتی گاهی کاربران در شرایطی قرار دارند که نمی‌توانند ویدیوها را با صدای بلند گوش ببینند، در نتیجه ویدیو به همراه زیرنویس می‌تواند برای چنین افرادی نیز مناسب باشد.

کاربران می‌توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود، زیرنویس‌های خودکار استوری را از نظر رنگ، فونت و سایز نوشته‌ به راحتی تنظیم کنند. همچنین امکان ویرایش متن زیرنویس‌ها از نظر علایم نگارشی یا غلط‌های املایی نیز وجود دارد. بی‌شک زیرنویس خودکار دقت بسیار بالایی ندارد و خصوصا وقتی گفتار ویدیو همراه با لهجه‌ای خاص یا حتی گفتار غیرمعمول باشد، میزان خطاهای زیرنویس بیشتر می‌شود. در نتیجه موضوع ویرایش کپشن‌ها در چنین شرایطی بسیار مهم‌تر نیز خواهد بود.

در حال حاضر گزینه‌ای برای های‌لایت کردن متن در اختیار کاربران قرار داده نشده، اما برای بهتر دیده شدن کپشن‌ها، کاربران می‌‌توانند از سایر ابزارهایی که در اختیار دارند به راحتی استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی