ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هواوی و ZTE نتوانستند از هند برای توسعه آزمایشی شبکه 5G مجوز بگیرند

وزارت مخابرات هند به چند شرکت از جمله اریکسون، نوکیا و سامسونگ مجوز داده تا به‌صورت آزمایشی در بخش‌هایی از این کشور فناوری 5G راه‌اندازی کنند. با این حال، هواوی و ZTE از این فهرست ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

وزارت مخابرات هند به چند شرکت از جمله اریکسون، نوکیا و سامسونگ مجوز داده تا به‌صورت آزمایشی در بخش‌هایی از این کشور فناوری 5G راه‌اندازی کنند. با این حال، هواوی و ZTE از این فهرست بیرون گذاشته شده‌اند.

طبق گزارشی جدید، نام این دو غول چینی در فهرست شرکت‌های دریافت‌کننده مجوز آزمایش 5G ذکر نشده اما آن‌ها از ارائه تجهیزات 5G به اپراتورهای هندی هم منع نشده‌اند. هند در حال حاضر دومین بازار بزرگ تلفن‌های هوشمند و یک منطقه کلیدی برای بازار شبکه‌های موبایلی است.

دفتر اطلاعات خبری دولت هند می‌گوید همه شرکت‌ها باید علاوه بر مناطق شهری در مناطق حاشیه‌ای و روستایی هم شبکه‌های خود را راه‌اندازی کنند تا مزایای 5G فقط محدود به شهرها نباشد و همه مردم به‌صورت یکسان از این شبکه‌ها بهره ببرند. این شرکت هنوز ممنوعیتی برای فعالیت شرکت‌های چینی در نظر نگرفته و برخی از آن‌ها با اپراتورهای محلی همکاری دارند.

با این حال، شرکت‌هایی که بخواهند در هند فعالیت کنند احتمالا به خاطر اختلافات چین با دولت این کشور دچار چالش خواهند شد. با این حساب، به نظر می‌رسد که هند جدیدترین کشوری خواهد بود که عملا این دو شرکت چینی را از گردانه رقابت خارج می‌کند. دولت هند قبلا از طریق برنامه‌ای برای ارتقای امنیت اعلام کرده بود که منابع معتمد خود را برای تامین تجهیزات مخابراتی مشخص خواهد کرد. در نتیجه، ممکن است در آینده سخت‌گیری‌های بیشتری علیه این دو شرکت اعمال شود و اپراتورها نتوانند از آن‌ها تجهیزات بگیرند.

قوانین جدید امنیتی هند از ماه ژوئن اجرایی می‌شود. اگر هواوی و ZTE نتوانند در این فهرست قرار بگیرند، کار برای ادامه فعالیت آن‌ها در این کشور سخت خواهد شد. در حال حاضر، کشورهایی مثل آمریکا و انگلیسی همکاری با هواوی برای توسعه شبکه‌های 5G خود را قطع کرده‌اند.

اپراتورهای موبایل در کشورهای مختلف می‌گویند حذف هواوی از چرخه تامین قطعات می‌تواند هزینه پیاده‌سازی شبکه‌های نسل پنجم را افزایش و سرعت آن را کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی