ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جوابیه مخابرات به رگولاتوری
تکنولوژی

واکنش مخابرات به افزایش شکایت‌ها: بعضی مشتریان، سایر شرکت‌ها را با نام مخابرات می‌شناسند

شرکت مخابرات در پاسخ به گزارش روز دوشنبه رگولاتوری مبنی بر افزایش شکایات از این شرکت، جوابیه‌ای صادر کرد و نسبت به بعضی مسائل شفاف‌سازی‌هایی را انجام داد. این شرکت ادعا کرد که افزایش شکایات ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۵

شرکت مخابرات در پاسخ به گزارش روز دوشنبه رگولاتوری مبنی بر افزایش شکایات از این شرکت، جوابیه‌ای صادر کرد و نسبت به بعضی مسائل شفاف‌سازی‌هایی را انجام داد. این شرکت ادعا کرد که افزایش شکایات ارتباط مستقیمی به مخابرات ندارد و برخی از مشتریان تصور می‌کنند تمامی ارائه دهندگان اینترنت (شرکت‌های FCP) و مشکلاتشان به مخابرات مربوط است.

«محمدرضا بیدخام» روابط عمومی مخابرات ایران با اشاره به گزارش رگولاتوری که در آن اعلام شده سهم شرکت مخابرات ایران از کل شکایات ثبت شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات از ۳۴ درصد در سال ۹۸ به بیش از ۴۲ درصد در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده، تاکید داشت این مساله به استفاده چندین برابری اینترنت توسط مردم در ایام کرونا مرتبط است:

«سؤالات و مشکلات کاربران هم به تبع این افزایش مصرف از اینترنت بیشتر شده. به همین خاطر تماس با درگاه ۱۹۵ به عنوان مرجع ارتباطی مورد اطمینان در درگاه‌های ارتباطی شرکت مخابرات افزایش پیدا کرده است.»

جوابیه مخابرات به رگولاتوری

بیدخام در همین رابطه گفت: «در راستای همین افزایش مصرف و استفاده، با توجه به اینکه چه در حوزه تلفن ثابت و چه در حوزه دیتا، شرکت مخابرات ایران نقش زیرساختی را بر عهده دارد، در بسیاری از موارد با توجه به موضوع پیش گفته، این مطلب منتقل شده اساسا ارتباط مستقیم با مخابرات نداشته و به دلیل بی‌اطلاعی مشتریان سایر FCPها و اپراتور‌های تلفن همراه به عنوان مورد مخابرات مطرح می‌شود.»

وی در ادامه گفت: «یعنی بسیاری از مشتریان سایر اپراتور‌ها و شرکت‌های ارتباطی خصوصی دیگر، چه به صورت سهوی یا به علت راهنمایی اشتباه دیگر مراکز تماس شرکت ها، مورد را در سامانه ۱۹۵ به اسم مخابرات ثبت می‌کنند که طبیعتا باتوجه به مطلب پیش گفته، به احتمال زیاد مربوط به اپراتور‌های دیگر FCP است.»

بیدخام در ادامه صحبت‌هایش گفت که بسیاری از مشتریان حتی کل ساختار وزارت ارتباطات و دیگر اپراتور‌ها را به نام کلی مخابرات می‌شناسند و به نظر می‌رسد تغییراتی در سامانه ۱۹۵ لازم است که شکایات از مخابرات با شکایت‌های دیگر از وزارت ارتباطات و اپراتورهای دیگر، به صورتی روشمند تفکیک شود.

سخنگوی شرکت مخابرات همچنین به دیگر مشکلاتی که بر مسائل اقتصادی شرکت مخابرات ایران لطمه وارد کرده‌اند اشاره کرد. مواردی مانند افزایش سرقت کابل‌های مخابراتی و یا عدم اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت که با وجود افزایش هزینه‌ها، پانزده سال است افزایشی نداشته است. او تمامی این موارد در کنار نکاتی که پیش‌تر ذکر کرده از مصائب اقتصادی شرکت مخابرات می‌داند.

از سوی مقابل وزیر ارتباطات در ماه‌های اخیر و پس از تغییر مدیرعامل مخابرات، چندین بار در سخنرانی‌های خود با اشاره به همین گلایه‌های شرکت مخابرات، تاکید کرده که مخابرات باید به جای افزایش قیمت، مدل درآمدزایی خود را تغییر دهد و سوء مدیریت را ریشه‌کن کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • avvvvab
    avvvvab | ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

    بیشرمی هم حدّی دارد
    این مسئولین منّت‌گذار چرا بجای عذرخواهی؛ ملّت را گنهکار میکنند؟!
    نالایقی دو قورت و نیمت هم باقیه؟!
    1. کاربر اینترنت لابد اینقدر سواد (خواندن نوشتن) دارد که مثلًا شاتل را مخابرات نخواند؛ گرچه همه سروته یک کرباسند: پی همه‌شان به تن‌مان خورده
    2. این عذر بدتر از گناه باز مثل تف سربالا به خود مخابرات برمی‌گردد؛ چون فرضًا اگر های‌وب را با مخابرات عوضی گرفته باشم بازهم کار از مخابرات خرابه: چون ispها همگی از مخابرات اینترنت میگیرند؛ برای همینه که در کُندی و گَندی مشابه‌اند
    3. مشکل این‌ترنت با دولت اینه که ناخواسته و از بد روزگار به گردنش افتاده، نمیتواند کلّاً درش را تخته کند چون کار خودش هم (دولت الکی‌ترونیک) لنگ میماند؛ از طرفی هرچه فیل‌تر می‌زند با وجود فیلترشکن بی‌فایده‌ است؛ لذا تنها چاره و پاشنۀ آشیل این‌ترنت: فشردن گلوی آنست تا از نفس بیفتد و کاربر را ذلّه نموده عطایش را به لقایش بخشد
    اگر اسم اسلامی با مسمّا بود، قرآن مجید فرموده: وَیلٌ لِلمُطفّفین = وای بر کمفروش‌ها
    و السلام

مطالب پیشنهادی