ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن دیگر به دنبال کسب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا نیست

فولکس واگن اعلام کرده از این به بعد بر سر کسب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا، رقابتی با تویوتا و دیگر شرکت‌ها نخواهد داشت. کریستین ولمر (Christian Vollmer) مدیر بخش خودروهای سواری فولکس واگن در گفتگو ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

فولکس واگن اعلام کرده از این به بعد بر سر کسب عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا، رقابتی با تویوتا و دیگر شرکت‌ها نخواهد داشت. کریستین ولمر (Christian Vollmer) مدیر بخش خودروهای سواری فولکس واگن در گفتگو با نشریه Automobilwoche با رسانه‌ای کردن این موضوع افزوده «ما دیگر هدف تبدیل شدن به بزرگ‌ترین خودروساز دنیا از نظر تیراژ تولید را دنبال نمی‌کنیم.»

این برند آلمانی که زیرمجموعه‌های متعددی دارد، از لحاظ تیراژ تولید، اکنون دومین خودروساز بزرگ دنیا محسوب می‌شود. این شرکت با کنار زدن تویوتا در سال 2015 به رتبه نخست رسید و توانست با وجود رسوایی مربوط به دیزلگیت تا سال 2019 این جایگاه را حفظ کند.

اما در سال 2020 تویوتا بالاخره موفق شد با کمک ویروس کرونا عنوان خود را پس بگیرد! این اتفاق در حالی رخ داد که کل صنعت خودرو با مشکل از دست دادن مشتری روبرو بود. در این بین فولکس واگن با 15 درصد افت فروش بیشتر تنزل کرد تا تویوتا با 11 درصد افت در وضعیت بهتری قرار بگیرد!

با وجود خارج شدن آمار تولید از بین اولویت‌های اصلی، سبقت‌گیری از تویوتا همیشه خبری خوش برای فولکس واگن خواهد بود. زیرا این امر به معنای استقبال گسترده از محصولات، درآمد بیشتر و توسعه پلتفرم‌های جدیدتر و بهتر خواهد بود.

هر چند فولکس واگن اولین خودروسازی نیست که پلتفرم مخصوص مدل‌های برقی را توسعه داده، اما این شرکت جزو پیشتازان بوده و با سرعت بالایی در حال برقی‌سازی محصولات خود است. برای نمونه این شرکت مدل‌هایی مثل ID.3، ID.4، سری e-tron آئودی و پورشه تایکان را روی خطوط تولید خود دارد، در مقابل تویوتا تازه خود را برای عرضه مدل‌های الکتریکی آماده می‌کند!

شاید بدانید تویوتا چندی پیش با رونمایی از کراس‌اوور bZ4X و پلتفرم E-TNGA آمادگی خود را برای ورود به بازار خودروهای برقی نشان داد. البته این شرکت کماکان به آینده تکنولوژی پیل سوختی امیدوار بوده و روی آن نیز حساب ویژه‌ای باز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی